October 5, 2008

Raya 4th - Typical? Klise? Protagonis? Antagonis?

Dah tak raya dah. Lepas makan 'ayam perap', layan citer Cahaya LailatulQadar. Astro Prima. Banyak betul cerita2 'insaf' Rashid Sibir ni. Aku dah muak.
Antara judul2 lain yang se'genre' yang aku ingat :

Sekeras Kerikil + Tanah Kubur + Mencari Syurga + Ombak Laut China Selatan + Pondok Buruk 1 & 2 & 27 + Takbir Suci 1 & 2 & 3 & 59 + Quran Buruk + Pondok Buruk + Cantiknya Buruk + aku dah tak ingat...

Very tipikal. Balik2 kisah mak sayang anak terlampau2, anak jahat, anak derhaka, mertua jahat, fitnah, bapak garang... uwekkk..!!!
Actor. Almost very de similar. Fauziah Nawi. Jalil Hamid. M.Rajoli. Mak Usu. Ellie Suriaty (hate her when become very over..wekk..!!). Joyah dan anak beliau. Spark.
Kalu 3 4 kali bikin cerita yang 'macam serupa' pon orang normal dah bosan. Ni berkoyan2... uweeeeekk...!!!(lagi)
Aku Google tadi, jumpa - 5 Perkara Tipikal dalam drama-drama arahan Rashid Sibir. Aku setuju. Timakasih tuan punca. *wink

Yang aku tersinggung background dia mostly kat kampung. Aku pun orang kampung weh... Banyak sangat ke kampung kat Tanah Melayu ni yang huru-hara? Banyak sangat ke budak2 kampung yang eksen bila dah migrate? Banyak sangat ke budak2 kampung yang kurang ajar?

Cahaya LailatulQadar. Aku layan ni pun sebab nak tengok Spark jadi nice guy. Tapi tak sempat abis pun. Aku tau Astro misti ulang.huhuhu...
Sepanjang tontonan, kutukan berleluasa dalam ati.


Betul expectation aku. Kisah anak durhaka. Si ibu pulak sayang anak tak hengat donia. Tak pasti betul2 ujudkah love manner ibu macam tu. Yang anaknya dah terang2 menghina. Lupa diri. Nak harta.
Nak review lebih2 tak leh sebab belom abis nonton. Tapi Fouziah Haus memang buat aku haus. hahahahahahaha..!!!

Tengok jam. Uikkkss..!! 10:32pm dah..?
Adeh.. lambat lagi gi keje....





No comments:

Post a Comment