October 12, 2008

Rencah Berkasih

Somewhen in 2004.
ShamsulAli plan pegi umah awek beliau - Norma, kat Klang atas WalimatulUrus abangnya.
Dengan susah payah dia turun KL dari Lepaih semata2. Sahabat punye pasal aku sediakan logistik berbekalkan Kanch 850 ZamirKhan modified to turbo ekzos and subwoofer. Lagi saksi petang itu - Zulkifli dan AhmadNazri.

Sejenak meneruskan perjuangan ke Klang awek beliau asik call - lambat. Memang patut pun. Peak hour balik keje. Mana mungkin boleh punctual.
Klimaksnya...

"Anip, jom balik laa. Kensel. Tak yah pegi lah.."

"Aih... apesal lak Sham?"

"L****u la. Bodoh. Marah2 buat apa. Dah aku bagitau tengah jem. Dia duk suruh cepat2. Bengong pompuan ni! C***i.!!!"

"Abis tu? Ala.. ko datang jauh2 takkan nak balik gitu jer.."

"Aku dah cakap elok2 tadi. Dia marah2. Bengong betol. Ada ke dia kata - balik la.. tak payah datang laa kalu lambat2. Kita dah kat sini (Connought)... B**i ah! Bukan tak tau aku datang jauh2 ni. Sial tol..!!".

"Laaa.. takkan benda simple macam tu pun dia tak paham.."

"Bukan tu je.. siap mintak break dah tadi..."

"Errrkk...!!!"

Sebagai roomate yang prihatin dan alert, aku dapat grab yang ShamsulAli dah kecik ati sangat.
Dan petang tu jugak dia mintak pendapat. Keputusan majoriti - BREAK. Maka jatuhlah talak orang bercinta petang itu juga.


Dan tadi (10:10pm 11/10/2008) aku dapat call dari ShamsulAli - WalimatulUrus beliau (08/11/2008). Alhamdulillah.
Dengan sape? Adeh... lupa lak nak tanya...





No comments:

Post a Comment