October 5, 2010

Kenapa Tak Boleh Pakai Bahasa Melayu...

Pelayan itu memberi pelanggannya layanan cucuk dan main dengan menggunakan batang gembira jenis keras atau lembut. Batang gembira itu akan dimasukkan ke dalam lubang pelanggan.


Sebab dalam bahasa Inggerisnya...


That server gives a plug and play service to the client using either hardware or software joystick. The joystick goes into the port of the client.



Oh. Gua bukan nasionalis~



*petikan emel

16 comments:

  1. itu direct translation.... nak alih bahasa kene sesuaikan laaaaaa

    ReplyDelete
  2. keh keh keh. Terai Teranselit pakai ustat gugel teranselator sekali.

    ReplyDelete
  3. haha.. da baca...
    ak amek cos network.. exam ak biasa dwi bahasa... masalahnye yg bm langsung xpaham... sbb term2 die confusing... huhu...

    ReplyDelete
  4. gua rasa kat sini bukan masalah pasal direct translation ke apa.

    no, bukan pasal tu!

    tapi kenapa bi?

    kenapa tidak bm je? ini malaysia kan?

    haha.

    ReplyDelete
  5. malaysia kan bahasa rasminya bm. jadi kenapa tak digunakan je bm tu?

    mati ke?

    pelanggan lari???

    haha. alasan paling tahi lah tu!!

    ReplyDelete
  6. MyaLya : x baik benci2.. dibenci org nnt~

    zul : nusantaralis~

    zonaku : begurau. kehkehkeh~

    raja : memang sebutir2. kehkeh~

    lebelle : cuba org mlayu yg reka kompiter. br in dok?

    sastraboy : why so serious? kehkeh~

    ateeka : kan gua amik dr emel tuu.. haish.. otak gua x sampai ke situ~

    ReplyDelete
  7. lu jgn terpengaruh sgt dengan gugel translet tu~

    ReplyDelete
  8. Googel translate tu mesin..dia takda otak!!haha

    ReplyDelete
  9. ah~
    nasib baik gua tak terberahi..

    ReplyDelete
  10. direct translation..bunyi cam gam pang je
    hahaha

    ReplyDelete
  11. gua pinjam lu punya entry

    ReplyDelete