August 11, 2011

Abam Sapik

Satu hari yang agak kemarin, gua agak kelewatan gi kerje. Hujan. jadi guaterpaksa pakai Cik Sona saja. Tem petang2, orang balik kerja tuju ke rumah nak buka puasa, gua menongkah arus ke opis. Tak payah heran. Gua memang suka perkara2 rare nih.

Sampai di bangunan rebung kaler biru, dari jauh gua nampak ada satu bas kuning parking betul2 tepi jalan naik ke lobi. Kat badan ada tulis F.A.M. Ooo.. sultan bola punya bas. Apa buat ntah. Bola tak bola. Gua dah lewat. Halaju Cik Sona seedikit pun tak terjejas. Steady gua tekan minyak lagi nak naik ke lobi.

Tiba2 ada sorang brader pakai baju oren sama treksut selamba jalan henjut2 melintas ke depan. Otomatik kaki kanan gua henjut pedal brek. Dalam hati dah redi kalimah2 maki nak tuju kat brader tadi. Tanagn kanan pula dah laju nak kasi hon.

Sekali brader tadi toleh...

Pergghhh.....!!!!!


Abam Sapik Rahim!













Muka gua yang bengis macam kuda liar tadi otometik bertukar jadi kuda padi.

6 comments:

  1. Haha.Bukan senang nak jumpa dah nanti kalau dia ke indon.

    Nanti2 boleh lepak,aku dekat BS.Seberang highway je.HAHA.

    ReplyDelete
  2. kuda padi?? comel la eh?? patut la awek embeng suka...

    ReplyDelete
  3. pergh, kalau gua memang dah kasi hon sampai pekak!

    ReplyDelete
  4. bukak pintu, pelok cium abam sapik laa..

    ReplyDelete
  5. Bangunan Rebung kaler biru? Macam ku kenal aja. Keje di situ kah??

    ReplyDelete
  6. jamil : bila nak lepak ni woi??

    rosemyn : hahahaha.. kejis~

    synicalmind : jgn laa macamtu encik.. kesina wira kita. kehkehkeh~

    marina : gua pun kena jaga steady gua juga weh~

    sepatumerah : tak. gi shooping~

    ReplyDelete