September 3, 2010

Kuliah Agama #4

Lagi pesanan pasca hari raya.




Mak kat dapur, muka macam mawas, kepuk telur..klepok klepok klepok!
baik laa takbir, boleh pahala.. sampai pukul 3 pagi buat kuih raya, bengong. kehkehkeh~



Oh! Bukan mengata kat para ibu. Contoh saja~
Cuma
pesanan.. beringat.
Raya tu berpada2 la~


Gua pun kalu malam raya, tido pukul 3-4 pagi juga. Bukan buat benda2 lagha mcmtu.
Gua gi mengeteh. Sama saing2 sekolah.
Balik2 umah, mak dengan adek2 gua belum tido duk setelkan kuah kacang sama sate.
Gua tolong juga mana yang patut. Tolong rasa contohnya.
Tahun ni, scene mengeteh sampai pagi raya mungkin dah pupus barangkali sebab tinggal gua sahaja yang masih belum tewas dengan tanggungjawab kekeluargaan.kehkehkeh~

6 comments:

  1. setiap tahun, mood raya berubah-ubah. kan?
    tapi dah 5 tahun, rumah gua tak buat kuih raya.
    semua kuih raya buat dekat rumah orang lain. x pun kilang biskut.

    ReplyDelete
  2. dah tu bila nak kahwin
    jiran dok tunggu je lu
    keh keh keh

    ReplyDelete
  3. dah mule entri gaya cari jodoh ni yg gua suka nih.

    ReplyDelete
  4. hehhehheee... mak aku punya jadual strict, sblm buka puasa hari last, semua kene dah siap, sbb kul 9 dah tido, kul 4 pagi dah bangun nk lap lantai

    ReplyDelete
  5. aku tengah bayang bini dia mesti tak hias rumah raya tahun ni.

    hahahaha...

    ReplyDelete