May 19, 2011

Singkat2


Sikit masa dulu Singular pernah gi Indon. Kota Jakarta.
Kat sana katanya macam2 hal di singkatkan sukukatanya.
Bunyi pun kompem lah pelik2. Contoh :

Wartel - Warung Telekomunikasi
Warkop - Warung Kopi
Warnet - Warung Internet
Pemilu - Pemilihan Umum
Gateng - Garis Tengah
Golkar - Golongan Karya
Manula - Manusia Lanjut Usia

...dan lain2. Lu orang pegi laa sendiri sana kalo nak rasa. Tak pun gi tanya Ashraf Sinklaer.




Alkisahnya baru2 ni gua alik Teganu, gua jumpa ni...

Jauh benor menularnya gejala sukukata singkat2 nih.
Oh. Tak tau gorpis dia sedap ke tak. Gua beli otak2 kat kedai sebelah je~




13 comments:

  1. bukan kat teranung je,kat johor pon menular doh gorpis ni..naseb baik nasik dagang dok jadi ke NaGang..

    ReplyDelete
  2. dulu mase gua blaja mmg glemer pkataan2 ni..haihh..


    Mencapub - mencari publisiti

    mcm mncarut pun ye.! hahahaa

    ReplyDelete
  3. haha, senang nak eja kot bile gabung2 ayat

    ReplyDelete
  4. ketibas?....keh keh keh...ketiak basah...

    ReplyDelete
  5. jagan rosakkan bahasa melayu weiii.. rosakkan bahasa indon x per

    ReplyDelete
  6. ni area kemamanggg niii!! gua penah jumpa!!

    ReplyDelete
  7. gua pernah nampak Gorpis ni kat jengka.
    lama dah.

    ReplyDelete
  8. Hari tu saja tgk LANSIA dlm bas kat Jakarta..

    LANSIA= Lanjut Usia

    ReplyDelete
  9. zie : johor dah sedia ramai jawanya. bugis lagi. banjar. boyan. lagi?

    kakuna : pisang!! pisang!! nyata teganu di situ~

    ezan : jimat dakwat ke hape?

    nizamsani : a'ah. bubu (buruk bunyinya).

    arep : keluli (ketiak lu licin)

    zonaku : indon tu melayu juga dok?

    linn : dorpis tu hape? dorayaki goreng?

    hazerin : geliga ekceli. border2 dah~

    keri : nape x kabor~

    anon : apejadah nak display lanjut usia dalam bas?

    ReplyDelete
  10. Ini dekat area-area Cherating nak ke Ganu ni kedai ni... Aku pernah singgah dulu..

    ReplyDelete