November 23, 2011

Malaysia 0 - 2 Syria

Sume pun dah tahu yang Champion Asia Tenggara kalah game malam tadi.
Gua dah agak.

Ramai kasi bekap itu team kata penat lawan Indon dgn schedule ketat (4 game seminggu).
Gua dah agak.

Fesbuk tak kecoh macam tempoh Sukan SEA aritu.
Gua dah agak.

Wira keyboard Indogs dah senyap.
Gua dah agak.


Ulasan gua :

1) First half gua agak tekejut dengan corak permainan. Kemas. Posession 52-48. Ball control pun banyak. Cantik. Mausk second half gua jadi terkujat. Dah main macam Malaysia balik.

2) Defend barai gile 2nd half. Baru terasa takde kelibat Fadhli Sas.

3) Sume player Syria sujud syukur lepas dapat gol dan lepas game. Malaysia ada aritu?

4) Mati2 gua ingat syria ni jenis arab hitam. Tak sangka macam omputih. Dah mcm Real Madrid away dah sekali imbas.

5) Adik Nazmi tetap power. Cuma ujung game dah nampak sangat penatnya sampai barai.

6) Ramai tanya pasal apa Badroll (baca : gua) takde. Lepas buat siasatan, skuad Olimpik ada sikit lain dengan skuad bawah 23 rupanya. Skuad Olimpik mensyaratkan pemain berumur 23 tahun ketika peringkat akhir berlangsung 2012 nanti. Bermakna, pemain yang masuk umur 23 tahun ni tak layak main untuk Olimpik tahun depan (kalo layak laa) sebab otomatik umur dia jadi 24 tahun depan. Betulkan kalu gua silap.

7) Dah lama gua perati mamat nama Mahali ni. Game dia bagus. Tapi sesekali dia cirit tu rasa macam nak masuk padang kasi terajang kat tengkuk. Mistake budak skolah. Pandai buat overlap tapi x pandai nak turun balik laju2. Nak main fancy tapi barai. Kadang2 laa~

8) "Nelan pemain ini..." komen Hj Bullah tentang Zubir Azmi. Epik!

9) Apek menten power.

10) Ramai kabor tunggu Ahad ni (vs Bahrain) untuk tengok prestasi sebenar. Takpe2... Gua tunggu~

11) Fakri dgn Pahang ada persamaan. Dua2 FAM sayang.



Tokkey nak harap kawe jugok gi skor gol weyh!


4 comments:

  1. Awek Syria yang lompat-lompat hepi lepas gol pertama tu,memang cun habis.hahahaha.

    ReplyDelete
  2. setuju dgn stingray...gua terasa nak webcam je dgn dia...mana tau pandai buat tarian perut!

    ReplyDelete
  3. ong kim swee manjang kena warning...

    ReplyDelete
  4. jamil & hidemichi : gua x dan tengok woih. ada ulangan?

    orangakuan : baru la true punya aboh~

    ReplyDelete