April 19, 2011

Orang Tua2 Kata...


Yang mustahak sekarang, anak2 kucing gua dah hilang. Dah 4 hari.

Teori Copin, kena gigit anjing achi rumah depan.

Teori Chez , mati bawah tangga tak ada mayat.

Teori Ude, kena makan musang.

Teori gua, jiran selang satu rumah belah kanan yang pakai Honda Accord tu yang curi. Dalilnya, ibu kucing ulang alik rumah beliau dan balik rumah mengadu kat gua dalam bahasa kucing.

Sekarang ni gua tengah menyemai nilai2 murni untuk nak berbaik2 dengan jiran. Tapi beliau asik takde saja. Nak gua pecahkan lampu parkir beliau dulu ni kut baru bulih jumpa.


Gua pernah baca...
Orang tua2 kata tak elok tangkap gambar kucing. Kalau sampai tujuh kali, mati kucing tu nanti. Gua tak tau jauh mana bulih pergi kata orang tua2 tu.
Jauh tak jauh, si Mya tu dah tujuh ratus kali gua tangkap gambor dia tak mati2 juga.

9 comments:

  1. lu x nangis ke? kalau gua, gua nangis! sedih wooo anak kucen ilang...

    ReplyDelete
  2. tah2 de bapak kucing mkn ank kucen tuh?

    ReplyDelete
  3. ada vietcong kat taman lu?
    ada?
    gua syak dah jadi sup kucen lu...

    ReplyDelete
  4. ada orang culik nih!!

    ReplyDelete
  5. kamera zaman dulu flash memanchor terlebih kot. katarak kucing. sbb tu mati. carila betol2. generasi muda mudah terpengaruh. ntah mana ntah dbwanya nnt. :)

    ReplyDelete
  6. dulu pun ade ank kucing hilang. jumpa mayat kat tmn lain.

    ReplyDelete
  7. rosemyn : kicing bukan seekor~

    citah : memang heavy org trg kabor~

    athirah : bapaknye tak tau yg mana satu.. ude juga masuk list~

    azani : tak pasti.. err. sedap ke?

    ellejay : gile apa baru lahir dah ketarak~

    jaja : real punya marah. dah sampai level pijak kepala~

    vintique : pembunuhan tanpa niat ke apa?

    ReplyDelete