November 17, 2008

Pakau Oh Pakau

Dulu2...
Sekolah menengah.
Time tengah gian main terup. Segala macam game dibuka.
Paling sedap main full house.
Kat hostel. Tiap2 pagi Sabtu ada dorm inspection.

Satu Sabtu yang hening2 geometri, lepas checkap.
Kaki2 pakau terus open table. Walaupun sebenarnya kena pegi kawat kolokolokulum pulak.
Dah tahi pakau tu tahi laa jugak. Nak jugak lepas gian. Berebut2.

Tetiba BohKim (Chief Warden) masuk. Suruh turun.
Kantoi. Merasa gak rotan 3 das sorang. Adil dan saksama.
Dan kena cuci jamban.
Plus bonus - jadi punch bag senior.


Sekarang...


Tak payah tunggu cukop korum.

Tak payah berebut2 nak main.
Tak payah beli daun 3 - 4 kotak buat stok.
Tak payah takod langsong dgn anasir2 luar.

Kat internet jer.


Tiap2 kali main menda ni, aku terflashback memori indah ciuman rotan BohKim di bontot...


.

7 comments:

  1. owh game ning.
    pernah menjadi kegilaan budok2 rumoh sewa aku dulu.
    gian beb!

    ReplyDelete
  2. best ke game ni?

    ReplyDelete
  3. orang ganu gak eyh? :D salam kenalan :)

    ReplyDelete
  4. ntah, best ke game ni..

    ReplyDelete
  5. mrblind - pitih2 dok main boh.. huhuhu..

    keri - ada panggey fullhouse.. ada panggey royal.. dop au hok ane se..

    erina - best.. utk kaki terup sahaja.. ngee!!

    along - ganu migrate.. huhuhu.. btw.. salam gak. tanpa tangan..

    amer - tawakkal innahu.. x try x tau..

    ReplyDelete
  6. Main Solitaire jeh aku reti. Main yang ni aku tak reti. Eheh.

    ReplyDelete