March 17, 2010

Koka Kola

Gua ada dengar2 berita malam tadi time mandi manda kat bilek ayer. Gua saja2 mandi. Bukan sahaja aku mandi!
Tak jelas sangat tapi gua paham2 lebih kurang macam ni la bunyi dia...

"The Coca Cola Company dari Amerika Syarikat hari ini secara rasminya melancarkan kilang pembotolan terbarunya yang bernilai RM1 bilion di Nilai, Negeri Sembilan. Majlis pecah tanah kilang baru itu disempurnakan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak. Dengan pembinaan kilang pung pang pung pang... "
...masih kah.. ada sekelumit belas~ gua sambung mandi sambil berlagu nasyid




Alahai Pak Jib~
Mustahil sangat kalu dah lupa ataupun tak tau langsung perihal boikot2 satu masa dulu~
Kalu ye pun nak angkut pelabur banyak lagi benda tak menyinggung perasaan Ummah gua syak. Susu Cap Bendera contohnya.
Takpun kenapa tak majukan saja Radix Cola?? Mana 1Malaysia??

Gua harap berita ni tak sampai ke Palestin.

15 comments:

  1. biasa la bang.. duit masyukkk.. biasa la bang..

    ReplyDelete
  2. lu mcm tak tau perangai orang politik.

    ReplyDelete
  3. besela tu..
    pencapaian di utamakan..

    ReplyDelete
  4. sume tu politik semate-mate...

    ReplyDelete
  5. gua setuju dengan pendapat lu...dulu cite lain sekarang cite lain..

    ReplyDelete
  6. Bese bro..hari ni cite boikot,esok cite support gile2 pulak..

    Politik...

    ReplyDelete
  7. ko x kan x de no fon dia kot..g lh sound secara direct

    ReplyDelete
  8. Aku tgk kat berita smlm, coca cola adelah pelabur terbesar di negara kita. rm3 billion.

    ReplyDelete
  9. Hohohooo!!

    Koka kola kan byk duit......

    ReplyDelete
  10. abampit : duit je? jihad mana?? jihad~

    apei : gua buat2 x tau sebab nak kasi orang x tau tahu~

    itafukada : agama nak kira macamana pula?

    10ton : lebih ke duit gua syak~

    sharamli : berita.!! berita..!!

    triple x : menipu je tak lain~

    ~0~ : ubah lah!

    lily : agak2 lusa cite apa pulak ye~

    citah : ada. tapi enfon dia ilang~

    landak : astaghfirullahalazim~

    cikpida : shhhhh~

    zul : padan gitu je la..

    deus : 1paleotak dia!

    jaja : bukan bulih wat masuk kubur pun~

    ReplyDelete