September 7, 2011

Sakit

Assalamualaikum dan Selamat Hari Raya.


Gua sakit tekak. Very2 deep ocean punya sakit.
Kalo kemarinnya sampai tahap nak telan air kena pejam mata rapat2.
Semalam pula, level of pain dia upgrade lagi. Sekali telan air liur, tekak rasa macam sembelit dan telinga kanan jadi berdenyut. Gaya kemut kuat2.

Rebel tu rebel juga. Kalo main dengan internal pain gini, Sheamus pun bulih jadi sawo matang derr..

Jadi,

Semalam gua gugel kat intenet petua2 nak kasi heal sakit tekak.
Macam2 gua jumpa...

1. Garam + air sejuk. Minum.
2. Madu + air suam + limau nipis. Minum.
3. Kicap + limau nipis. Telan.
4. Air asam jawa. Minum.
5. Buah kembang semangkuk. Minum air.
6. Asam gelugur - bakar - tumbuk + air sireh. Sapu.
7. Susu + air sejuk. Minum.
8. Air garam. Kumur.
9. Air tomato. Minum 3x seminggu.
10. Takobakob.
11. Sundae McD.


Sila hantarkan undian anda byhand ke umah baru gua.
Pemenang akan menang.

Terima kasih.








*tapi yang nombor last tu menawan sungguh kekdahnya dok?

6 comments:

  1. gua syak yg no 11 tu nak bagi lu ke klinik...pastu dapat ubat n baik la...

    ReplyDelete
  2. xpe.. better amek no 11.. gerentiii baarrrkkkk truss.. pasti x sakit2 lg da lpas ni...... hahahaha

    ReplyDelete
  3. gua petua2 untuk orang bujang ni tak berapa mahir sangat. tapi kalau lu dah kawin, ada petua yang paling ampuh untuk sakit tekak ni.

    ReplyDelete
  4. pati oren sunkist+madu...mkn 1 sudu, jgn minum air dlm 5 minit...madu+air suam minum tp jgn tros telan...slmt mncuba...

    ReplyDelete
  5. arep : pandai juga lu ni ye~

    zonaku : obat lah. gi tanya sinseh nu~

    nlela : betul. gua dah x sakit dah~

    apei : cilakak! semuanya dari tuhan weh~

    annon : err.. gua rasa pasal oren sunkist la gua sakit ni.. lima hari pekena non-stop~

    ReplyDelete