December 16, 2009

Entry Ala Oked - Televisi Membuatkan Gua Suka Nak Menggigit

Sambil2 masak megi perisa Terengganu malam tadi, tiwi duk main satu drama Melayu. Baca betul2. Tiwi tengah main. Bukan gua yang pilih cenel! Bukan gua yang pilih cenel!
Ok. Kisah pasal budak2 Melayu yang dah tak berapa nak Melayu. Tiwi tiga. Tali apa ntah tajuk dia? Tali Pirana??

Scene yang hala2 ke penghabisan. Minah anak orang kaya yang upah-orang-jahat-bunuh-heroin-tapi-salah-cekup-dan-bunuh-kawan-dia-sendiri tengah fobia (fobia ke trauma?? DBP sila betulkan. jangan saman). Dah trauma sangat2 tu bawak ke mimpi. Hantu kawan dia datang. Rupa bulih tahan seram. Muka pucat luka2. Macam eksiden jatuh basikal melecet kat dahi. Mata lebam sebelah. Sirap kat pipi.

Pung pang pung pang laa dua tu nak buat macamana kasi jiwa tenang. Macam ni laa Siri Bercakap Dengan Jin yang Tamar Jalis selalu cerita dalam buku dulu2 tu gua syak. Suasana jadi mistik. Bekgraund gelap. Suram. Seram. Macam Kabir Bhatia.
Penuh sapen nada berbisik, si hantu akhirnya berkata...

"Kau buat je repot polis. Bagitau perkara sebenar."











Gua gigit kuali~

22 comments:

  1. bunyik tapak kaki sbg efek tmbahan

    ReplyDelete
  2. okeh..ini gampang namenya..kasik pelempang sket kt khabir bhatia

    ReplyDelete
  3. lu rau tak apa yg wa perasan dari dulu?

    lu suka tgk drama melayu kat tiwi~

    ReplyDelete
  4. "Bekgraund gelap"

    bekgraund ke bekgraung seh?

    :P

    ReplyDelete
  5. ahahhahaha..wa tgk part tu weh..
    gelak sakan ngan adikwa..
    siap tak tahan hantu tu baik, maafkan kawan dia..siap peluk2 lagi..hantu zaman sekarang educated weh..haha

    ReplyDelete
  6. hntu pon suruh refer kt polis..pe kes

    ReplyDelete
  7. tau ko cuak nampak antu~
    wakakakakaa~
    geget budak yg ngah masak megi perisa Terengganu ni~

    ReplyDelete
  8. tau takpe. giler intelektual bijak habis antu liza tu. kata blajo kat lkw. hahahahaha~

    ReplyDelete
  9. sampai gigit kuali?
    seram benar ke?

    ReplyDelete
  10. hahahhaa.. kau pon 'ter'tengok cite ni.. tp part awal2 jek.. selamat x tgk sampai abis.. merapu gile nye cite~

    bila la org m'sia ley wat cite2 Khabir Bhatia nye cite?

    ReplyDelete
  11. ape ko x ggt je tiwi tu? kah kah

    ReplyDelete
  12. sharamli - gua volunteer~

    stingray - kurangkan sumpah seranah brader.

    hanie - takpe. masih bulih pakai. gua masak tak banyak.

    koyuki - seram. bawak ke geram dah ni~

    oked - woi woi!! nak kena kaki..?

    patung - cerita melayu kontemporari.

    phish - tangan gua tak sampai. kau lu bulih capai gua kirim kat lu je lah!

    ateeka - normal lah. gua melayu weyh!

    macha - ntah. tapi org kampung gua eja; background.

    zie - tak. bukan hantu. pelakon je.

    ReplyDelete
  13. erina - educated la sampai pengarah plak yg nampak tak educated. hahaha...
    *lu dah resign kt fradoo ke weyh? 2 3 kali gua pegi xde pon kelisa pink.

    aminah - kes bunuh. bodo lah hantu tu!

    hidemichi - tak penuh mana. gua lagi in scene masak2. hahahaa!!

    ayu - gigit la kalu nak rasa terajang perisa Terengganu plak. hahahaa!!

    chempaka - blajo celah mana. tak penah pun gua tengok scene dalam kelas. gile~

    bias - paradoks takmo wat jugak?

    jo - bukan seram. ni geram woh!

    mediha - drama kontemporari katanya~

    apizolla - dapat remt, gua alih gi tv9. layan agus. amacam?

    mamma mia - xleh. tiwi prosper.

    ReplyDelete