February 24, 2009

Snippet-snippet Delima Kahwin

Lets say this month bulan nam ni, ini saja satunya peluang paling awal untuk dia jumpa mak kau. Take it. Ambik je. Makna.. antara bulan dua sampai bulan nam ni ada cara apa.. ko guna je. Ko basuh..
Tapi jangan laa basuh mak kau..

....................


Ok.. mak engkau tak setuju sebab apa?
First skali.. sebab Johor.
Uphold the family values. Jauh.

....................


Aku nak cerita la time aku keluar ngan awek aku dulu kan.. kitorang gi the curve la.. kita ni kadang2 waktu semayang pun kita macam buat tak tau.. aku diingatkan oleh dia waktu semayang.. aku segan.. benda tu aku cakap kat mak aku.. mak aku kata betul ke.. Betul mak.. saya pun segan..
Kalau perlu, tambah cerita lah.! Ahh.. tipu tak apa..

....................


Sebab kadang2 pompuan pun.. mak kita masa muda pun takde laa masak sedap pun. Dia dah masak hari2 patploh tahun memang laa beza. Jangan la judge dengan benda yang sama..

....................


Kalu kawin tak pakai mak ayah macam kat US tu.. aku buat dulu dah. Skarang ni kalu nak kawen tak buat benda tu, nak kena kawen lari laa..

....................


Dia cakap..kalu kawen memang laku. Tahun pertama kedua tu dia... member aku cakap memang banyak dugaan. Memang laku laa dia kata. Dia pun tak tentu pasal. Dulu susah nak tekel pompuan ni.. tetiba lak.. dah senang. Kena hati2 laa dia kata..
Itu belum lagi pompuan offer... offer diri pun ada gak..
Offer diri lagi bahaya..
Tak.. offer diri tak bahaya.. tapi kalau lepas cerita tu terbongkar.. itu bahaya. hahahahaa.!! (gelak tanpa tanggungjawab)

....................




Babak lengkap sila rujuk Prosper.

Awal2 nak kabor, gua takdak terlibat langsung dalam pembikinan drama ini. Gua makan landak, kanda TM kata jodoh lambat datang. Gua caya2 takut dah ni. Teh tarik pun gua tak minum.




*warna menunjukkan individu yang belainan

26 comments:

  1. waaa...tak lama lagi lah ek?

    alahai~jauh pulak nak pegi..hmmm:-(

    ReplyDelete
  2. erkkkkk.... ku bace bnyk kali pon.. masih agak blur2...

    ps: aima kan ade? rebat jelah die sbg bini hang.. hehehe..

    ReplyDelete
  3. uiks...aku pun tak paham aaaa entry ni..mane satu kata² ko? aku blurrr...sile terangkan ek abg seniorku yang hensem lagik macho...( dgn harapan adelah org banjer makan daging landak pasni ;p )

    err...errr...errr..semalam aku bace entry ko yg ko nak tercucuk lidi time makan sate tu..hhehehehe...adakah?apekah?ko dah nak kawen?

    ReplyDelete
  4. seh, ko nak tau tak sumpahan tu habisnya bila? bila ko dah hantar semangkuk landak ke rumah aku.... haaaa..... tamat la sumpahan tu... esok pagi pun ko bulih kawen dah. hahahahaha....

    dah nk kawen ke ni weh....? tunggu la aku beranak ank pompuan dulu.... hahaha...


    .

    ReplyDelete
  5. seingat aku Kak TM tu bab apa2 pun ada kaitan dengan jodoh!Haha (termasuklah makan landak! WTH?)

    ReplyDelete
  6. Bila bercakap perihal kawin..
    1. Adakah saya perlu kawin?
    2. Kenapa saya nak kawin?
    3. Kawin tu macam mana?
    4. Dengan sapa saya nak kawin?
    5. Bersedia mental + fizikal utk kawin?
    6. Duit cukup nk kawin?
    7. Macam mana after kawin?
    8. Bila saya nk kawin?

    ReplyDelete
  7. hahahahaha.

    lu. dah. menimbulkan. syak. wasangka. jiran2.

    tapi.
    kalau lu buat majlis..
    lu jangan tak jemput lak.
    jarak rumah sekangkang landak je tu.

    ReplyDelete
  8. ceh..buat-buat tak terlibat pula..mak lu dah suruh kawin kan..

    ReplyDelete
  9. aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa...mak ko dah suh kawen ke ni?rileks arrr bro...apsal aku nervous ni? hehhehe :p

    ehehehehe..aku dah 2 kali komen ke? errr...errr..errr.. hahhaha :p

    ReplyDelete
  10. warna ape menunjukkan individu itu adalah kamu?

    ReplyDelete
  11. jgn bile sudah tua...diri terlantar di spital...melihat sahabat wad sebelah dikerumuni sanak sedara..kite hanye sebatang kara...kala itu tiada gune menyesal...duit berjuta..kete besa...rumah ibarat mahligai pun tiada gunenye ketika itu...kamu sudah tua..kawinlah!!!!...:)

    ReplyDelete
  12. pas mkn landak..
    terus terbit citer kawen..
    wehh..kagum! :P

    ReplyDelete
  13. hurm..
    oo...
    eh..?
    err...oke aku serender.
    siyes bro..aku xpaham!
    eksplen pliss

    ReplyDelete
  14. Monkey D Luffy - tengok la.. hahahaha..!!

    azie - bukan gua lah..!

    Jard The Great & aim-a - sesetengah perkara orang pompuan takkan paham. hahahaa..!!

    tasikmerah - bukan gua lah.! hmm.. lu kabor gitu gua terus rasa kena kapur..!

    Hidemichimomotani - mustahil dia tak cukup jodoh lagi.. hahahahaha..!!

    Anonymous - aaarrrghh!!! penin..penin..!!

    ReplyDelete
  15. famia - jiran depan umah gua pun dah sedozen kangkang landak.. lu biar betul!. hahahaha..!!

    mrblind - bukan gua lah.!!

    aim-a - bukan gua lah..!! haa.. kan dah kena dua round. hahahaha..!

    Liliyuli - kaler itam.. narrator. hahahahaa..!!

    arip - seru belom sampai.. lu apa tau??

    miSz.haNie - gua tolong bisnes melayu. hahahaha..!!

    jane doe - lu nak paham? pegi belog prosper. download. hahahahaa..!!

    ReplyDelete
  16. sudoh la deme.
    dok leh kawen doh la lepas makan landak.
    sebab jadi tajam macam duri landak.
    haha

    ReplyDelete
  17. kawen is really a big thing kan?

    ReplyDelete
  18. percintaan blogger ke neh? aim-a any explaination?

    ReplyDelete
  19. k.e.r.i - gua ajak lu kawen kang.. hahahahaha..!!

    miezi - suppose to.. tapi cerdik kita laa mudahkan pulak.. ye dak??

    acece - oii.. oii..!! gua repot mat gelap kang.. hahahahaa..!!

    ReplyDelete
  20. Hooo..apa-apa pun, gua nak kad jemputan majlis lu okeh. Tak kasi kalu, tak mau kawan. Huhu.

    ReplyDelete
  21. acececece...percintaan blogger? no komen..hhahahaha :P

    ReplyDelete
  22. nak mawin seh...kawin mawin..naiss

    ReplyDelete
  23. A t i Q a h - lu tak bagi address cemana gua nak bagi..

    aim-a - hoh.! suka laa tuh.. hahahahaa..!!!

    NAintriplet - kalu lu bulih cam suara sape lu menang injinius yang jenius..!!

    ReplyDelete
  24. hupdate hupdate hupdate hupdate :p

    ReplyDelete
  25. aim-a - kejap lah..! piap jugak kang..!!

    ReplyDelete