January 25, 2010

Nak Kasi Ubah Segala (Part II)

Part I ada kat Singular...
Cilakak!! Sepatah haram tak kasi tau gua nak deko2~

- Sediakan tabung di pintu masuk supaya sape2 yang nak menumpang lama2 tau keadaan ekonomi ahli VWM bukan macam Ahli Parlimen BN.

- Banyakkan sejadah dan buku2 agama memandangkan akidah ahli2 mudah terpesong dengan kehadiran pelanggan2 salun yang panas2 umpama anak ayam turun sepuluh.

- Kasi naik semula *manilakad kuning di dinding. Bertalu2 kesilapan grammar akhir2 ni. Copin, sila alert.

- Menggiatkan aktiviti bumi hijau di halaman. Pokok potong2-tumbuh-balik perlu ditebang secara muktamad. Gantikan dengan tanaman yang lebih mendatangkan manfaat pada poket gua. Bawang contohnya.

- Pintu pagar yang 'hidup segan, mati malu2' patut dijual ke kedai besi buruk. Duit tu bulih pakai wat beli gas. Tak pun minyak masak. Gua nak goreng wejes.

- Kasi besarkan sikit lagi kandang tikus kat belakang dapur. Bulih wat gelanggang ping pong. Tak pun, alang2 buat kort bedminton. Hari2 bulih main. Kasi sewa kat anak tuan anjing biri2 pun orait juga. Bulih menjana ekonomi setempat.






*tak ada sape2 mahu nama beliau di manilakad kuning. Ada je salah sebutan, kompom termaktub silap dia kat situ. Abu Bakar Atan pun penah naik nama dia. Dia sebut Mascherano jadi Maskerano~

9 comments:

  1. Kesalahan: 'Catch the thief if u can'

    Pembetulan: 'Catch me if u can'

    ReplyDelete
  2. hahahaha...

    penambahan :
    - semarakkan mlm jumaat dgn bacaan yassin secara berjemaah memandangkan ahli2 adalah mukminin.

    amacam bro?? ni bkn pasal deko rumah tp deko utk rohani ahli2..orait tak?

    ReplyDelete
  3. bunyi macam serius je nak deko..

    ReplyDelete
  4. bende pertama lu patut deko adalah menggantikan kot di luar pintu umah....wa syak kot tu tidak menjana ekonomi langsung...

    ReplyDelete
  5. lu tuka chez ngan org lain la.. senang.. haha

    ReplyDelete
  6. lantik paiseh jd imam, sb dia kn abg long.

    ReplyDelete
  7. lu ni mesti belajar tinggi ni...

    ReplyDelete
  8. hoh! manila kad warna kuning tu sama konsep dgn umah wa! hahaha...

    ReplyDelete
  9. prosper : lu punya kah..?

    cikpida : tu lain chapter laa cerita. satu2. tak baik gelojoh2~

    liliyuli : seriyes weh! meh la tulung!

    arep : gua ingat nak tolak kedai besi buruk je kot tu~

    dzul : chez ketua umah weh! penting tu~

    hanie : samel lagi layak. dia SMKA. dan terer tilawah interaktif~

    aloy : tinggi2 pun keje bawah2 juga. hukhukhuk!!

    anon : sape mangsa..? misti lu yg lebih ni gua syak~

    ReplyDelete