October 14, 2008

Ada Apa Dengan Artis

Tadi lunch kat simpang. Abis makan, ada panggilan daripada kanda aku - MohdHarif. Sembang2 Sona aku.
Tengah2 tu kornea aku menangkap seseorang yang aku kenal. Sangat kenal. Jantung hatiku merangkap perobek, pemusnah, pelunyai dan peluluh jiwa raga aku - RoszinatulAshikin. Sekilas terpandang aku ignore. Terus. Sambung sembang...

Topic berubah. Kornea aku terpandang seseorang yang aku kenal (lagi). Seberang sana. Jalan2 jengok kueh.
"Ish. Lawanyer awek tu.." spontan lidah ini berbicara di telefon.
"Sape?" MohdHarif curious nak tahu.

Aku terus mengushar... Yess. Memang aku kenal. Dia je tak kenal aku.
Memang lawa. Memang cun abes. Memang gebu. Memang penuh pesona. Memang memang...!

Tapi... apa yang mampu dibuat?

Nak pegi amik otograp? Not my type.

Nak tegur? Buang tebiat.

Nak lambai? Bukan dia tengok aku pon...

Abis sembang dan dia masih di situ. Aku pulang.
Nampaknya tiada istimewanya jadi artis kat Malaysia kalau rakyatnya macam aku.

Tapi dia memang santek..!

Farahdhiya? Faradhiya? Farahdiya?





6 comments:

  1. salam tanpa bersentuhan. :p

    ReplyDelete
  2. santek ke?
    macam muka drag queen je.

    ReplyDelete
  3. eh, baru aku perasan..
    cam mana ko tahu nama kampung aku eh?

    ReplyDelete
  4. en. keri...
    kemahsyuran pulau kerengge di mana2..
    =)

    ReplyDelete