October 11, 2008

Alahai Menantu

6/10/2008. Malam aku sampai baiti di Kg Alur Limbat, Marang, Terengganu, terus kena hantar adik naik bas balik Penang.
Jumpa kamcheng dia - Haziqah yang dihantar penjaga2 beliau.
Nak naik bas, aku bagi duit raya kat adik dan Haziqah (dijanjikan malam sebelumnya) bersaksikan abah yang ikut sekali.
Sampai umah, melantak sate + nasi himpit yang abah simpan especially untuk aku. Dah ramai kat dapur tu ada laa topic...

Abah : Tadi ambe jumpa besan ambe tadi.

Mak : Sape pulok abah mu ni?

Kakak : Jumpa Pok Soh, ayah Suri ke abah?

Aku : (x teka apa2 sebab... enaknya sate abah)

Abah : Tu... ayah saing Icah tadi. Nama mende doh..?

Aku : Hurppfffhh...!!! (hampir2 tercucuk lidi sate kat trakea...)

Kakak : Jikah?? Haih..mu ni. Mane se ni Anih?


Dan hari berikutnya aku disoalkan pasal jodoh sepanjang beraya rumah sedara mara...




No comments:

Post a Comment