October 10, 2008

Aminah@Munah binti Yusoff

7/10/2008 @ raya ke-7...
Petang. Beraya ke rumah Ayah Chik. Tok aku ada kat sana.
Dah lama sangat tak jumpa. Ntah kenal aku lagi ke tidak.
Lepas salam ngan Ayah Chik aku terus cari Tok. Rindu.

Aku : Assalamualaikum Tok. Slamat Hari Raya...

Tok : (hulur tangan berjabat salam)

Aku : Hmm.. sihat dah Tok. Kenal dok sape ni?

Tok : Doh mu ni sape ni?

Aku : (aiyark..!! dah agak dah) Anih ni Tok... Oloh.. sapa dok kenal...

Tok : Mu ke Anih? Astaghfirullahal'azim.. dok kenal doh Tok. Kan mu dulu comey. Ni bakpe jadi dok comey..?

Aku : (aiyark...!!!)


Lepas solat Maghrib aku pimpin Tok duduk kat ruang tamu...

Tok : Ni mu ke Anih?

Aku : Ye laa tok.

Tok : Hoo.. baru nampak comey.

Aku : Haa... ambe kate doh. Cucu tok hok ni mane huduh..hehehe...

Tok : Hoo.. lepas semayang comey slalu tok tengok...

Aku : Errrkk..!!


Nenda tesayang.. Aminah@Munah binti Yusoff. 
Moga dipanjangkan umur dan sihat tubuh badan sokmo2. 
Amin...





No comments:

Post a Comment