January 7, 2009

Gua Marah

Kat opis gua ada supply 2 3 jenis suratkabar. NST, The Star, The Sun dan Utusan. Gua yang pembangkang tegar ni memang anti dengan suratkbar melayu yang satu tu. Baca tu baca jugak. Tapi gua rasa lagi banyak caci maki dari baca. Pesen gua ni suka baca paper dari belakang. Majulah sukan untuk negara. Lagipun gua suka berdimensi.

Tadi sambil lepak kat pantry, gua teliti suratkabar melayu yang satu. Ish..ish.. dia punya front page. Kesian. Sedih. Kesal. Pasal Palestin. Tajuknya 'Segera hentikan serangan'. Dengan dua gambar kanak2 yg jadi korban walaupun musim Raya Korban dah habis. Gua tawaduk kejap. Siap ada poll pulak kat bawah - Adakah anda bersedia untuk boikot AS sebagai tanda protes terhadap sikapnya ke atas isu Israel-Palestin? Keputusannya... 88.7% bersedia. Whoaa.. ni baru majoriti besar (bukan macam Parlimen skang). Gua belek dalam sikit2. Banyak usul kutuk US-Israel. Hmm... tang benda baik gua sokong. Wajib woo...!


Gua pusing belakang paper tuh...

Konsert sulung Rihanna di Kuala Lumpur 13 Feb

BOIKOT KOROK LU...!!!!

Gua marah betul nih..!







*berita budak tak sekolah kat sebelah tu jadi di Rembau. YB Rembau.. apa kes..???

18 comments:

  1. nnt gua letak kod barangan US kat Rihanna tuh..
    baru la nak boikot.

    ReplyDelete
  2. Rembau tu Teritory K.j kan..huhu

    ReplyDelete
  3. tula pasal buduh xbetempat..rihanna nak
    masuk mesia kena pakai sopan2 konon..chait..

    boikot gua sokong,kena cari alternatif lain selain
    mc'd beger tmn sri bayu pon ok gak wat

    ReplyDelete
  4. mcm bangang je kan..daripada buat konsert Rihanna umbrella tu baik buat program solat hajat reramai, tak pon program derma tuk saudara2 kita kat Palestin tu. Huhu..

    ReplyDelete
  5. ada masa lagi nak pg konsert tu... huhuhu

    ReplyDelete
  6. Tahun Baru bermula dgn kebanjiran konsert2...hujung2 tahun malapetaka datang!
    Life cycle yg org taknak ambik iktibar!

    aku pun nak up korok lu!

    ReplyDelete
  7. Makin lama makin hancur umat Islam. Hancur sbb kita sendiri.


    contoh masa sambutan tahun baru tu. Dah amat jelas kita makin tersasar..

    ReplyDelete
  8. konsert laa pulak.. ermm..

    salam tuan umah~

    ReplyDelete
  9. ha ha ha

    cakap tak serupa bikin.

    sama jelah sape2 pun

    ReplyDelete
  10. apolah...teruk btul...band je semua.

    ReplyDelete
  11. darkk25 - lu buat la... gua caya ramai nak tengok tu..

    tuan tanah - ironi ke betul??

    mrblind - hahahaha...! bagi la korok kering ploq

    aRaBeLLa - saje gua nak buat isu.. hahahaha..!!

    Mazlan - bila pulak lu bisnes beger neh..??

    Erina - memang bangang kata gua..

    Monkey D Luffy - ada masa lagi nak tobat

    Hidemichimomotani - penyakit kronik.. lupa.

    debikdebuk - tak tau sasaran pun ada gua syak

    Masy - w'salam. bkn konsert slalu ada ke..?

    azie - lu ckp mcm tu gua rasa terkena sikit!

    aima-a - band tu kumpulan kugiran.

    ReplyDelete
  12. jgn ada sapew2 ajk aku p konsert rihanna..
    aku sepak jugak kang...

    haih~

    jom boikot!!!

    ReplyDelete
  13. haa aku mmg tak suker rihanna.

    ReplyDelete
  14. editor dia tak peka.. tak pon pekak.. huhuhu..

    ReplyDelete
  15. sib baik la aku minat adik huda mari betaranum je...yaaaaaa rabbbbb...

    ReplyDelete
  16. BudAk hijAu - jgn2 lu mau ajak gua tak..

    yoshz - gua pun caya rihanna tak suka lu..

    landaklaut - gua pun syak mcm tu..

    arip - gua pun minat lu tarannum.. bleh? hahahahaha..!!

    ReplyDelete