January 20, 2009

Menabur Bijan Ke Tasik. Maksudnya Membuang-buang Wang, Waktu Dan Tenaga Dengan Sia-sia.



1. Kalau kau tinggal seorang diri di dunia ini. Apa kau akan buat?


:: Ibadat



2. Apa kau akan lakukan jika kau hanya tinggal 24 jam sahaja untuk hidup dan kau boleh lakukan apa saja di seluruh dunia?

:: Solat



3. Berikan 5 nama untuk kau bawa ke mana sahaja. Dimana dan kenapa? (keluarga dikira satu)

:: Tuan Abdul Karim - abah gua. Ke mana beliau mahu. Sebab beliau abah gua.

:: Bini gua - sapa nama ntah. Ke mana2. Sebab beliau bini gua.
:: Cik Sona. Ke mana2. Sebab beliau kete gua.
:: Encik Igo. Ke mana2. Sebab beliau scoot gua.
:: Encik Paiseh. Ke mana2. Sebab beliau adalah gua.


4. 3 sebab anda berblog?

:: Gua suka
:: Gua minat
:: Gua mahu


5. 2 cara untuk mengubah dunia?

:: Tanam pokok banyak2
:: Cantas pokok banyak2


6. Siapakah sahabat pertama kamu

:: Rado - basikal pertama gua


7. Apakah mimpi kau yang paling teruk?

:: Loh.. malu weh.. takkan mimpi 'tu' pun gua nak cite.. hahahaha...!


8. Kau bagaimana orangnya?

:: Gua paiseh.. siyes neh..!


9. Terangkan kau punya cara?

:: Demokrasi terpimpin


10. Kau seorang pembuli?

:: Tak. Eh..kadang2. Eh..bukan sokmo.


11. Sila tag 4 orang untuk membuat tag ini.

:: 4 orang je...? Lu.. lu.. lu.. dan lu.. hahahahaa..!! Saje gua nak toce budak2 baru...



Oh yaa.. ni entry Tag ye. Cik Budak Hijau yang anugerahkan kat gua (nasib baik gua tengah tadak idea ni.hahahahaa!) Yaa... memang lagho. Jangan salahkan gua.


18 comments:

  1. berani sungguh lu tag gua!! huh!

    ReplyDelete
  2. jawapan aku byk yg ko da jwp ni bai,cemano. aku jwp mane yg xsame ngan ko jela muleh gitew,ihiks

    ReplyDelete
  3. jawapan no 1 tu ikhlas ke..hahaha

    ReplyDelete
  4. wa tak mau menabur bijan ke tasik..huhu

    ReplyDelete
  5. apsal tabur bijan ke gua ni weh...? hahaha...

    ReplyDelete
  6. slamat wa takena.
    yesh!
    yabedabedu!

    ReplyDelete
  7. jawab macam dalam keadaan paksarela je ni.. muehehehe..

    ReplyDelete
  8. Hish. Mana ada menjawab tag ni buang tenaga. Contohnya, ppl get to know more bout urself kan. Ada faedah what. :P


    Lu ni, asek kawan dengan kenderaan je banyak. Keretalah, motorlah, basikallah. Bila nak beli kapal terbang?

    ReplyDelete
  9. sungguh ikhlas jawapan kamu ini...
    den terharu!!

    sob..sob...sob....

    ReplyDelete
  10. gua respek ngan jawapan no 1 lu dengan syarat lu jawap ikhlas arr..

    ReplyDelete
  11. acecece nasib bek wa xde belog..phew semangat

    ReplyDelete
  12. lan- podahhh..acece tu blog lu..

    ReplyDelete
  13. Liliyuli - lu laa tak berani tag gua. hahahahaa..!!!

    jane doe - mana laeh sama.. gua laki..

    mrblind - gua harap mcm tu laa. hahaha..!

    Monkey D Luffy - cerita lu punye dulu.. kalu berani. hahahaha..!!

    Erina Asmawani - tu sesi pelajaran peribahasa hari ini

    tasikmerah - hahaha..! tak pasan lak. erk.. bukan lu suka ke?

    hannah joe - gua caya klik MP misti tag lu pulak..hoho.!

    landaklaut - dah org paksa gua pun rela je laa.. huhuhu..!!

    A t i Q a h - oh.. tajuk tu peribahasa semata2.. lu tak penah dgr kan..? gua kasi tahu..

    BudAk hijAu - tau laa lu dah tobat.. toksah laa nanges2 kat sini pulak.!

    aRaBeLLa - kompom..! huhuhuhu..

    apei - gua pon nak respek dgn gua sndiri nih.. hahahahaha..!!

    Mazlan - korok lu! try klik 'lu' yg last tuh!

    ReplyDelete
  14. pehhh wa tak pasan lu siap wat hyperlink...sengal la lu!

    ReplyDelete
  15. tadak tadak.
    mereka takkan tag waa lah!

    ReplyDelete