January 9, 2009

Sapa Mau Tukar Hidung??


Wikipedia :
Sinusitis is an inflammation of the paranasal sinusal, which may or may not be as a result of infection, from bacterial,fungal, viral, allergic or autoimmune issues.


..............................................


Hari ni gua hilang satu deria. Gua dah tak boleh bau apa2. Sedahsyat2 aroma sarung kaki AzrieHafiz pun gua tak mampu nak cam. Perpaipan asik tersumbat je. Belah kiri elok belah kanan sumbat. Belah kana molek belah kiri rodblok. Pandai betol. Tambah pulak ada cecair2 likat duk gigih nak merangkak keluar. Satu hari gua cungap2 nak benapas.

Aritu gua rasa nak demam. Tapi dek kegagahan gua melawan arus, Encik Demam tak berani nak bersatu padu dengan gua. Ni pun kira kes dengki jugak laa sebab kalah dia bagi gua Cik Selsema. Suara pun dah jadik macam Aliff Aziz dengungnya. Kalu kena rasuk dengan Cik Selsema kompom laa auto-jangkit wabak resdung pulak. Gua syak abah gua yang wariskan sindrom ni kat gua. Anak2 dia yang lain takde pulak penah kena serang macam gua nih. Nampak sangat gua yang paling dia prihatin.. kan..? kan..??


19 comments:

  1. encik deman dengan cik selsema kalo berpadu..
    boleh tak bangun gua..

    bapak tak best

    ReplyDelete
  2. serupa la kita.. warisi dari bapak.

    ReplyDelete
  3. kc mancung hidung sikit ler..

    ReplyDelete
  4. gua mencik cik Selsema...cam hampeh!

    ReplyDelete
  5. aku paling tak suka selsema. rimas!

    ReplyDelete
  6. kala ini juga tekak gua telah menintroduce tanda2 batuk kering. uhuk uhuk.

    ReplyDelete
  7. cuba lu nynyi lagu Sayang..Sayang..sayang..
    wa nak dengar, sama tak cam suara Aliff Aziz..lol

    Semoga cpat sembuh Encik Paiseh!

    ReplyDelete
  8. deme kena seduang doh ni.

    dokleh makang budu.

    ReplyDelete
  9. klu cik selesema dan cik deman bersatu padu.sile pegi penjara pudu..

    cit!!apa aku merapik nie...

    selamat kembali normal atau dalam ertikata lain,sihat...

    ReplyDelete
  10. gua nak tukar kete dengan lu ....

    ReplyDelete
  11. duk korek hidung tu pon menyebabkan rodblok disebelah lorong hidung anda.
    hak hak.

    ReplyDelete
  12. kat kedai spare part ada jual hidung!

    he he.


    :p

    ReplyDelete
  13. anak kucing wa baru mati..lu nak tak idung dia..boley gak wa wat kenang²an

    ReplyDelete
  14. darkk25 - pasni lu pulak. hahahahaa..!!

    It4Ch1 - baru anak bapak dak..?

    MiSya - cmne nak buat..? pakai batu asah ke mesin canai??

    Liliyuli - cik selsema suka je kat lu. hahahahaa..!!

    addyaholix - tu laa.. rimas. kalu ramas tu xpe gak. hakhakhak..!!

    A t i Q a h - pasni masuk pulak abang kahak.

    Erina - aliff aziz ni nyanyi 'kutunggu jandamuuu....'

    k.e.r.i. - gua lama dh x jupe budu nih...

    BudAk hijAu - lu normal ke tak nih..??

    aRaBeLLa - gua syak cik Sona yg tak mau dgn lu nnt. hahahahaaa..!!

    hannah joe - gua tak korek.. bagi belaian mesra je dari luar. dah luka2 nih.. hukhuk..!!

    tasikmerah - gua mau lu punye. mau bagi??

    biskott - gua bukan lelaki kucing

    ReplyDelete
  15. wa sudah kembali normal skrg!!

    ReplyDelete
  16. mmbe aku sorg tu,perpaipan dua2 belah sumbat
    last2 cecair likat kuar kat mulot..euwww..

    ReplyDelete
  17. BudAk hijAu - normal betul ke normal tipu tu.??

    Anonymous - sape suruh lu tengok? hahahaha.!!!

    Monkey D Luffy - sebab tu gua cungap2

    miss juju - prihatin kesihatan sendiri?

    ReplyDelete