April 29, 2009

Kereta Yang Gatal Dan Tidak Optimis



Abam Mai : Pheeewit..!!


Cik Sona : Apa swit2??!


Abam Mai : Ish..sombongnya!

Cik Sona : Bagi laa salam. Kita kan kat negara Hadhari.

Abam Mai : O. Apa lagi negara Hadhari ajar?

Cik Sona : Tu je.

Abam Mai : O. Senangnya. Tapi apesal ramai gak yang tak suka??

Cik Sona : Ish.. banyak tanya betul! Salam tak bagi lagi tu.


Abam Mai : Eh.. lupa lak Assalamualaikum.


Cik Sona : Waalaikumussalam.

Abam Mai : Er.. Apa saya nak tanya tadi?


Cik Sona : Awak ni bongok ke dah nyanyuk? Soklan awak. Mana laa saya tau.


Abam Mai : Hmm... Ok. Abaikan. Lagipun kita ni bukan wajib semayang pun kan??

Cik Sona : ...
Euuww! Geli! hikhikhik..!!

Abam Mai : Kenapa?

Cik Sona : Bangla ni lap bontot saya.

Abam Mai : Pakwe awak tak marah ke?


Cik Sona : Alaa.. tu dia sengih je tu. Suka laa tu tengok saya shiny2. Nape? Awak lambat. Ikut giliran laa.

Abam Mai : Takde suruh ambik nombor pun.

Cik Sona : Eiii. dia ni..! Langgar jugak kang!

Abam Mai : Langgar la. Kita ni buatan Malaysia. Ingat skit.


Cik Sona : Sooo..? Kalau bukan buatan Malaysia pun kalu langgar calar jugak. Awak memang suka diskriminasi eh??

Abam Mai : Tuan saya yang ajar.

Cik Sona : Tuan awak orang Malaysia?


Abam Mai : A'ah.


Cik Sona : Apa punya bengap dia nak kutuk buatan orang sendiri??

Abam Mai : Bengap dengan pengat sama ke??

Cik Sona : A'ah. Sama bodoh laa. Dah la. Malas saya layan awak.


Abam Mai : Err.. Slalu datang sini?


Cik Sona : A'ah.

Abam Mai : Dah bape lama tak mandi?


Cik Sona : Alaa.. Pakwe saya baik. Kurang2 dua minggu skali dia anto kita kat sini.

Abam Mai : Waa.. Bestnya awak.

Cik Sona : Dengki la tu.


Abam Mai : Hihi.. Tuan saya pun baik gak. Tapi awal2 kenal dulu la. Sekarang ni macam kureng sket. Ni pun dah sebulan saya tak mandi sabun.


Cik Sona : Sumpah saya tak tanya wak.


Abam Mai : Tak malu pun.


Cik Sona : Ada kemaluan tak?


Abam Mai : Takde.

Cik Sona : Patut la.

Abam Mai : Ermm.. Awak dari Terengganu kan?

Cik Sona : Mana tau?? Awak stalker eh??


Abam Mai : Ish.. takde lah. Saya nampak kat belakang awak tu ada stiker penyu. Cantik. Tapi.. nape IC KL??


Cik Sona : Pakwe saya buat surat beranak kat sini. Kenapa? Tak caye lagi orang Terengganu cantik2?


Abam Mai : Ye laa.. ye laa. Mementang la awak stended 1.6l. Takpe. Nanti tuan saya nak upgrade jadi Passo. Jangan jeles.

Cik Sona : Wekkk.!! Bodoh laa saya kalu nak dengki benda2 lagho gitu. Tak bangga dengan diri sendiri. Dah la. Abang Bangla ni dah siap. Saya nak balik.

Abam Mai : Babai.


Cik Sona : Bai~ Harap kita tak jumpa lagi.


Abam Mai : ...

33 comments:

  1. huh...
    pes0na ngn maivi...
    igtkan s0nata ngn maisara td.......
    adei...

    ReplyDelete
  2. Patutnya lu buat pertandingan ni. Pertandingan reka dialog. Haha.

    ReplyDelete
  3. wakakkaa..daya imaginasi lu mmg tinggi la..wa kagum..

    Abam Mai : Tak malu pun.
    Cik Sona : Ada kemaluan tak?
    Abam Mai : Takde.
    Cik Sona : Patut la.

    dialog x bley blah..akakaka..

    ReplyDelete
  4. perghhh...hebat tinge lu!
    leh dgr kete2 tuh berborak2 manje..hahahaha!

    ReplyDelete
  5. punye aku fikir, dialog sape ni...

    ceh~

    ReplyDelete
  6. tu bosan thp mengada2 la tu...

    ReplyDelete
  7. kesian cik sona kena raba dgn bangla.

    ekekekkeek

    ReplyDelete
  8. pergh...ade sixth sense tu dgr kete borak...kihkihkih :p bai..ape kelas sticker penyu kecik..tampal mcm aku arr...hensem pun hensem...hehehe :P

    ReplyDelete
  9. kah kah kah..gelak guling-guling...mau bersemangat waja aku nk keja hr ni

    ReplyDelete
  10. ni apahal pakai plat wilayah..lu dah tukar kerakyatan ke..lupa daratan betul la..

    ReplyDelete
  11. sharamli - sonata tu nama laki ke pompuan??

    A t i Q a h - lu buat. gua nak submit borang laju2 nih. hhahahhahaa..!!

    Erina Asmawani - time makan nasi pun gua duduk tinggi2. hahahahahhaa...!!

    ierma - tip top ma.. dikorek selang dua hari. hahahahhahaa..!!

    mugiwara - dialog dari injin. hahahahhaa..!!

    miSz.haNie - abes tu lu nka gua buat apa?? lempang lu laju2..??

    fafarafa - lu nak jugak ke?? hahahahhaha..!!

    aim-a - lu ingat kete lumba ke nak tempek besor2?? hahahaha..!!

    citahrudin - erk. lu keje cuci kete ke?? hahahahaa..!!

    raffsien - bila masa gua xde? hahaha..!!

    tasikmerah - gua kena virus apam balik. hahahahahaha..!!

    mrblind - gua tak sanggup beliau di'TAT'kan. hahahahahahaa..!!

    ReplyDelete
  12. gua sokong lu encik buta.
    dah murtad terengganu dia ni.
    hahaha.

    ReplyDelete
  13. makin hari...
    makin hari makin gua taktau nak "katakan" ape kat lu lah bro...


    lu weng eh?
    hahahahha.

    ReplyDelete
  14. cis, tiba-tiba gua rasa macam cerita kartun kereta pulak..

    ReplyDelete
  15. gua rasa..cik sona tu rindu wa la..nanti wa naik kl ye..ekeke

    ReplyDelete
  16. woot~

    cik sona kena raba!!

    hahahaha~

    pakwe tak marah ke cik sona berparti buih2 tu?

    lalalala~

    abang Mai kalau sudah upgrade jadik Passo, baru class..lalalaa~

    ReplyDelete
  17. puas pikir abam mai dengan cik sona.

    ceh.ingat sonah mat aris tadi

    ReplyDelete
  18. pehh..sekali-sekali kau buat kisah romantik ni,menjadi la jugak..

    ahaha~

    ReplyDelete
  19. hahahaha. lawak nih..lawak..

    ReplyDelete
  20. hahahaha..

    lu memang x boley blah la!

    scandal kete pun lu boley skodeng

    wakaka..

    ReplyDelete
  21. wah cik sona tu.. kemain lg die ye.. jual mahal ea.. aii pakwe blh tgok je cik sona diraba bontotnye.. blh thn ke?? haha.. lain kali mandikn cik sona sendiri ye.. lalalalala~

    ReplyDelete
  22. myvi sape tu? aima ek? hehe..ni mst kes malu nak terus terang ni kan paiseh kan...

    xpe² wa paham, wa xkabor kat org ye..wakaka

    ReplyDelete
  23. k.e.r.i. - IC gua sebelas lagi laa weyh!! hahahahhaaa..!

    paRi-paRi sYurGa - taktau nak kata jangan kata apa2. duk diam2 main monopoly.

    Ahmad Azrin Aziz - bulih juga kalu lu nak try. hahahaa..!!

    Liliyuli - a'ah. pahtu dua hari bau talkum bayi lekat kat dalam. hahahahahaa...!!

    ZARA - pakwe dia hari2 mandi buih ape nak jeles. hahahahahaha..!!

    kecik - sape tu?? awek lu eh?? hahahahaa..!!

    HazirahMahadzir - celah mana romantik ni weyh!! lu nak kena jentik??

    Nikotin - lawak lawak juga. yaasin jangan lupa. hahahaha..!!

    ie3za - lu blom cukup ilmu. duk diam2 cari keje nu. hahahahaha..!!

    mamma mia! - jgn bimbang. pakwe beliau sangat optimis. hahahahahhaaa..!!

    acece - lu nak kena sunat lagi skali ke??

    ReplyDelete
  24. wahahahahahha

    paiseh ko kreatif la

    ReplyDelete
  25. xuen - gua rebel lah!! hahahahaha...!!

    ReplyDelete
  26. abg da bosan tahap cipan ke? hahahaha

    ReplyDelete
  27. sol - best sgt ke cipan tu? sket2 mcm cipan. kabor laa macam tenggiling ke.. baru komersil sket. hahahahahaaa..!!

    ReplyDelete
  28. You made some decent points there. І cheсked on the іnternet for morе іnfo about the isѕue and founԁ most people will
    go along wіth your vieωs оn thіs ѕitе.



    my ωeb-site - steroids side effects
    my webpage :: steroids results

    ReplyDelete
  29. Unquеstionably considеr that thаt you said.
    Your faѵorite reasоn seemeԁ to be at the web
    thе simplest thing tο take into aссount οf.
    I ѕay to you, I ԁefinitely get irkеd whіlst otheг folks conѕiԁer worгiеs that they јust don't understand about. You controlled to hit the nail upon the top and also outlined out the whole thing without having side-effects , other folks could take a signal. Will likely be back to get more. Thank you

    Feel free to visit my web site ... hcg diet menu

    ReplyDelete
  30. Ηey! I reаlizе thiѕ iѕ kind оf
    οff-topic but I had to ask. Does buіlding а well-established webѕite
    such as yours requiгe а lot of wοrk?
    I am brand new to bloggіng however I ԁo wrіte in my diаry on a daily basiѕ.
    I'd like to start a blog so I can share my own experience and feelings online. Please let me know if you have any recommendations or tips for brand new aspiring blog owners. Appreciate it!

    Here is my blog post: hcg diet

    ReplyDelete
  31. Simply wish to say your article is as astounding. The clearness in your post is simply nice and i could assume you're an expert on this subject. Well with your permission allow me to grab your RSS feed to keep updated with forthcoming post. Thanks a million and please carry on the enjoyable work.

    Look into my website: home cellulite treatment

    ReplyDelete