May 5, 2009

Jangan Tiru Aksi Ini Di Kedai Makan. Tengah Jalan Takpe.

Satu malam Jumaat di musim pilihanraya.
Lepas menunaikan tanggungjawab menggantung poster, gua dan pemuda2 harapan bangsa lain menjalankan ibadah lepak sampai lebam.


Duang : Banyak2 beger, beger apa paling hepi?

Gua : Dah lapuk la. Begembira.

Mat Min : Ok. Ok. Banyak2 beger, beger apa yang tak duduk diam?

Gua : Senang sangat. Begerak.

Lan : Nih. Banyak2 beger, beger apa suka gelak.

Gua : Eleh.. Begelak-tawa.

Zeman : Haa.. ni kompem ko takleh jawab. banyak2 beger, beger apa paling best?

Gua : Begeli-geli dengan awek. Apela. Kasi laa teka teki mencabar sket.

Zeman : Try laa bagi. Ingat aku Manbelon ke?

Gua : Kucing kejar tikus, tapi tak pernah dapat. Apasal??




...gua penat nak taip panjang2. Diorang memang Menbelon.

Gua : Sebab tikus naik motor.

Zeman : Bengong!

Duang : Ko la Manbelon!

Lan : Cam gampang!

Mat Min : Babi! Ada lagi??

Gua : Ada. Macamana kucing tau tikus ada dalam lubang??

Lan : Hah. Misti jawapan gampang lagi ni!

Duang : Sial la teka teki kao!

Mat Min : Babi ah..!!

Zeman : Apa jawapan dia??

Gua : Sebab tikus parking moto luar lubang.



Scene mengkarate meja makan bersilih ganti...












Ada sape2 lagi nak main teka teka ngan gua??

39 comments:

  1. kau meme jinius!

    jin jenis ius~

    carik sinri maksud ius tuh!

    hahaha~

    ReplyDelete
  2. alaahhh...setakat teka teki lu tuh,tutup tinge pun wa leh jawap!
    hahahahahahaha!

    ReplyDelete
  3. byk2 gay..
    gay mana yang baik?





    wahahahahaha.
    gua mmg saje nk dengki dgn lu.
    hahaha.

    ReplyDelete
  4. pehh..mmg terbaik la lu..
    terbaik pesen lahabau..
    hahahahahaha!!

    ReplyDelete
  5. sian manbelon jadik mangsa!!! jenuh la ko nak kena carik manbelon kat akhirat kelak sebab nak mintak mahap!! huhuhu

    ReplyDelete
  6. Takyah la gua buat teka-teki kalau camtu gamaknya jawapan lu. Sudahnya kang gua plak sakit jiwa

    ReplyDelete
  7. siapa mabelon?

    hhaahha aq benci gier teka teki xrasional ni

    ReplyDelete
  8. adehh.. siot la entri nih.. hahaha..

    ReplyDelete
  9. ok..
    daging apa leh memotong??

    ReplyDelete
  10. cilakak sakit dada gua, kalau gua lepak sekali ngan lu memang lu dah kena tempeleng dah!

    ReplyDelete
  11. abeh r meja mkn kal0 camtu...

    ReplyDelete
  12. ok2 gua ader teki-teki retro sampai ustaz keling guling bating suke kat blok abc uia matrik dulu..

    teki-tekinye, mcmana nak masukkan gajah dalam peti sejuk?

    lepas tu macamana nak masukkan zirafah dalam peti sejuk..

    di harap, ketawalah ye kalu lu ingat lagi jawapan dia..

    ReplyDelete
  13. pergh..mmg best betul teka teki tu..rs mcm nak sekeh patblas kali je org yg tanye tu

    "Satu malam Jumaat di musim pilihanraya"

    ni pilihanraya zaman bl ni?

    ReplyDelete
  14. kalau wa ada time lepak tu..abes dah lu kena auto-penampar wa...huh!

    ReplyDelete
  15. kecik yg comel tapi malas nak log inMay 5, 2009, 1:29:00 PM

    okay gua ada teka teki!

    pada umur berapakah gua akan kahwin? ha kalo brani jawap ah.
    jawap.

    eh,ni bukan teka teki ye? err..maaf nyah

    ReplyDelete
  16. gua: kenapa kucing ade kat petronas?
    lu : (sambil garu kepala..) entah..xtahu...
    gua: sebab minyak moto habis..tikus isi minyak..kucing cari kt petronas la..bengap..

    ReplyDelete
  17. woi pelan pelan kutuk manbelon. nanti pipi kecik ati

    ReplyDelete
  18. banyak2 ikan, ikan apa ada bulu ketiak?

    tokei ikan. hahahah!

    ReplyDelete
  19. banyak banyak ikan,,, ikan ape yang hantu takut...?

    ReplyDelete
  20. haha!! bodoh gile teka teki ni! letih aku gelak,, ngong!!

    ReplyDelete
  21. tabik spring ar teka teki hahahahaha

    ReplyDelete
  22. banyak2 folder, folder yang mane pilihan prosper?

    ReplyDelete
  23. x da plak teka teki kat mana tikus isi minyak motor...hahahhaaaa...

    ReplyDelete
  24. beb..ko dulu pakai gelang pink eh?


    ha ha ha ha

    ReplyDelete
  25. Teka - teki berderet:

    Ayam ape tiada keris di kaki? (Anak ayam, bapak ayam pun boleh gak)

    Kenapa Pulau Pandan jauh ke tengah? (Kerana dia dipulaukan, sbb itu jauh ke tengah)

    Banyak2 gay melayu, gay melayu mane yg jadik emak? (Mak Hayam)

    Banyak2 tikus, tikus ape yg mati direbus ataupun dibakar ataupun mati sebab eksiden? (Lu pike lah sendiri)

    ReplyDelete
  26. sialan punya tikus, lu pandai bwk moto..

    ReplyDelete
  27. mugiwara - ius gua tak tau.. fius tu gua biasa laa.. hahahaha..!!

    ierma - try lu tutup mulut lak. kompom xleh jawab. hahahahaha..!!

    peripericiken - gay paling baik ialah makcik GAYah sebelah rumah. hahahahhaaa..!!

    miSz.haNie - banyak2 lahabau, lahabau mana yg paling lahabau?? jawapan : lu. hahahahahahaha...!!

    tipah - uiks.. gurau kasar nmpak. gua ringan2 je tu weyh..! hahahaha..!!

    antusabun - taknak jawab kalu lu duduk jauh2 minum kopi janda. hahahahahhaa..!

    xuen - manbelon ialah man yang jual belon. tau?? tak tau gak lu gugel sediri. hahahahhaa..!!

    Jard - saje gua nak kasi lu punya duka lara gi jauh2. amacam??

    TiNiE - oit oit!! kelucahan...!!! hahahahaa....!

    ReplyDelete
  28. apei - ape ni.. blom kena karate dh sakit dada.? kesihatan tu jaga brader. hahahahahaa...!

    sharamli - abih meja makan kita karate macha ambik oder plak. amacam?? hahahahha..!!

    tasikmerah - sabit nak?? sabit?? hahahhahaha..!!

    adam - guling bating?? parok tu boh. hahahahahaha..!! ni tekateki 1st gua kat metrik nih..

    citahrudin - pilihanraya zaman Tunku kut. gua pun dah ingat2 lupa. hahahahaha..!!

    Liliyuli - gua elak sambil bagi lu teka teki. hahahahahahaa...!!

    kecik - nyah.nyah... lu nak kena tempeleng? dah laa soklan bunuh diri. hahahahahaha..!!

    jo - oit oit!! gua blom jawab.. mandai ke kabor gua taktau. hahahahahahahahaha..!!

    sEmut - lol. kang gua kata bodoh macam semut kang lu pulak makan ati. hahahahahaha..!!

    ReplyDelete
  29. landaklaut - banyak ikan apa paling besar?? ikan paus celup tepung! hahahahahahahaa..!!

    aloy - gua taknak jawab. kalu salah kang calar laa rekod gua. hahahahahaa..!!

    mamma mia! - kalu lu dah gelak tu bukan bdoh. tu komedi nama dia. hahahahaha.!!

    sol - duit takde? duit..? hahahahaha..!!

    singular - folder tu bukan prosper je suka. lu pun sama jemaah laa.kn?? kn?? hahahahahaa..!!

    StingRay - ada. sila baca komeng jo. macam babi!! hahahahaha..!

    StingRay - lagi. lu nak kena karate batang tengkuk?? hahahahaha..!!

    prosper - ejas sket jawapan yg last tuh. sila datang ke LANGSAM. hahahahahahaa..!!

    acece - siap wheelie tu weyh...! gua je malas nak crite byk2. takut lu tak caye. hahahahahahahaa..!

    ReplyDelete
  30. gua ada satu teka teki...banyak2 orang tua...orang tua mane tak kawin lagi?...hahah...teka la

    ReplyDelete
  31. arip - lu mari LANGSAM malam ni. gua tengah prektis nak takuk lu pakai raket tenis!!

    ReplyDelete
  32. Itu punya tukang kasi teka-teki memang nak kena tekuk la tu. Haha.

    ReplyDelete
  33. A t i Q a h - tekuk la.. gua elak sambil order beger. hahahahaa..!!

    ReplyDelete
  34. hehe. riak lu ni eh.
    cuba jawab.

    1. Apa yang ade dekat Rumah tapi takde dekat Ayah?

    2. Apa benda yang masa hidup kita nyanyi, dah mati kita tepuk tangan?

    3. Apa yang masuk straight, keluar bergulung?

    4. Scorpion color apa?

    5. Kerusi apa paling jauh?

    6. Kenapa anak babi tunduk bila jalan belakang mak dia?

    gua tau lu hebat.
    sila jawab lam masa 8 saat.

    ReplyDelete
  35. famia, wa tau no 4 5 6 je...

    4. kala jengking
    5. sofa
    6. sebab dia malu mak dia babi.


    tp aku tgk gmbr paiseh mendongak sombong je..
    huhuhu~

    ReplyDelete
  36. aku pn nak kasi gak... dalam byk2 bulu, bulu ape plg suci?

    ReplyDelete
  37. pamia - 1:kucing yang kena sepak dengan abah lu. 2:lilin hari jadi. 3:lu punye sepender. 4, 5, 6 brader mugi dah jawab kat bawah. heh!! bak donat! hahahahahaa..!!

    mugiwara - hahahahahaa.. dah sakit2 leher gua nih..

    YobSumo - bulu paling suci ialah bulu suci. hahahahahahahahahaa..!!

    nuyuljana - eyp..!!

    ReplyDelete