May 13, 2009

Jangan Tiru Aksi Ini Di Pejabat. Di Rumah Pun Jangan Kalu Depan Anak2.



"Kak Ani..." gua panggil dalam rentak mendayu-dayu. Walaupun umur gua lagi advance tiga bulan, gua panggil dia 'kak' jugak. Sebab keterampilan gua lebih muda dari mata kasar staf2 kat situ. Sindrom poyo juga masih hebat.


"Gapo?" tanya dia sambil jari masih ralit berketup-ketep. Biasa kami pakai dialek ibunda je dalam komunikasi. Tapi bila gua pakai grammar Teganu yang berat sikit, mula laa dia tak paham. Lidah gua jugak di'Kelate'kan.

"Nak tengok henset..." gua mintak dengan aksi ngada-ngada. Dengar2 dia beli henpon baru. Apa cap gua tak tau. Tapi yang kategori canggih jugak laa. Yang pesen skrin kaler dengan kamera memang mencuri perhatian time era 2005. Gua punya gile kodi. Panasonic A100.

Kak Ani buat-buat tak dengar. Masih ralit berketup-ketep. Laju gila. Kat Unit Data Entry dia memang champion. Walaupun taip pakai satu jari.

"Kak Ani...." gua panggil lagi.

Dahi berkerut. Muka merah. Mata masih mengadap kompiter.

"Kak Aniii...." saje gua nak test takat didih.

"Gapo dio...? Ore dok beli lagi lah." mata dah bulat tenung gua. Marah. Kononnya laa.

Gua diam sekejap sambil nyanyi Siti Situ Sana Sini. Nada berbisik.

"Kak Ani...." habis rangkap korus gua try lagi.

"Gapo?" eh..ada respon.

"Henset..."

Diam.

Gua try lagi cara sub-mesingun.
"Kak Ani...Kak Ani....Kak Ani...Kak Ani...Kak Ani...Kak Ani...Kak Ani...Kak Ani........."

"Gapo gak? Nak pek??" Kak Ani menyound marah.

Gulp!!

















"Nak! Nak! Nak! Nak! Nak!!" makhluk miang sebelah gua beriya-iya.


40 comments:

  1. lu tak ada henpon sendiri ke?

    ReplyDelete
  2. hahahahaha.
    rezeki tu weh.
    jangey tolok.
    *apsal gua kecek kelantan ni?*

    ReplyDelete
  3. pek? uiks.. rezeki dari kak ani tu..

    ReplyDelete
  4. sori lah..aku sekali lg x phm tema entri kali ni...

    ReplyDelete
  5. kahkahkah!
    pek botol ke pek cap gan***g??
    salut ah kak ani berjaya meng'shadap'kan si paiseh gedikz nieh...hakhak

    ReplyDelete
  6. hahahha....
    pdn muka lu....
    bru lu terkedu....

    lain kali lu sakat gua...
    gua sound lagu tu...
    ok?

    wahahahaha.

    ReplyDelete
  7. gua tak phm. tapi otak gua mengatakan gua ala2 phm je ape kak ani offer tu. muahaha

    ReplyDelete
  8. nak tanya juga. pek tu mende seh....? gua dh pikir lain nih... hahahaha...!

    :p

    ReplyDelete
  9. lu mencarut ye seh..
    hahahahahahaa!!

    ReplyDelete
  10. ko suka kak ani dlm diam.. ehehe..

    ReplyDelete
  11. perghh!!!!! hang mmg kne kawen dah ni..tahap mengadde² manje tu...:P

    ReplyDelete
  12. cite nih xdek sambungan ke....??
    nak tau gak kesudahan kak ani tuh...
    hahahahahahahahahaha!

    ReplyDelete
  13. yann - erk..erm.. aahh..hmm... ada lah! hahahahaa..!!

    apei - henpon gua kodi gile babi. hahahahaa..!!

    k.e.r.i. - ingat gua gatal mcm lu?? hahahahaa..!!

    antusabun - hahahahaa.. dosa..dosa..

    citahrudin - lu. kodi. hahahahhaaa..!!

    jane doe - orang kampung lu. comel pun mcm lu. heh!!

    peri-peri - xde nye gua nak ngada2 ngan lu. gua dah ganas skang. hahahahaa..!!

    kecik - lampi = lambat pikap = lu. hahahahahaaaa..!!

    tasikmerah - jgn nak ngengada. lu lagi dewa bab2 gini. hahahahahahaa..!!

    miSz.haNie - lu ari2 mencarut xpe plak?? hahahahahaaa..

    ReplyDelete
  14. Jard - mana lu tau nih? gua malu. hukhukhukhuk!!

    aim-a - skang gua dah rebel. tu citer lama. heh!!

    sharamli - eyp!! nak kena cili??

    ierma - gua memang suka buat anti-klimaks. ending atas imajinasi masing2. hahahahahaaa...!!

    YobSumO - oyeh oyeh..! hahahahahahaa....!

    ReplyDelete
  15. KUNING punya entry!!!!! hahahaha

    ReplyDelete
  16. wa lak yg suke mencarut...
    sabit kanggggg!! hahahaha

    ReplyDelete
  17. pek tu ape? sila jangan elak untuk menjawab. saya tiadalah berketurunan kelantan mahupun terengganu untuk memahami entri ini.

    notaTapakSulaiman: Kalau segan, moh bisik-bisik,ahaha

    ReplyDelete
  18. lu ni..
    buat gadis macam gua malu-malu kucing je...

    ReplyDelete
  19. azie :ye..aku pon x paham gak...x aci kan...


    paiseh: eheh....bley tahan gak mengada lu ni !

    ReplyDelete
  20. paiseh...aima ajak ko kawin tu...... ha ha ha ha ha ha ha ha..


    buat-buat tak paham plak....


    ha ha ha ha ha hapacrita...

    ReplyDelete
  21. kahkahkahkahkah..(ok, wa rasa lawak walaupun wa x tau pek tu ape..tp rase2nye leh teka kot pas baca komen jane doe) kahkahkah..

    kesimpulannya..lu mmg gedik!! haha..

    ReplyDelete
  22. errrrrkkkk
    sapa makluk miang tu er?

    ReplyDelete
  23. speedrider - ni namanya warna2 kehidupan brader. hahahahahaa..!!

    miSz.haNie - dak ierma kabor. hahahahaa..!!

    azie - pssst.~pssssssttt.psssttttt..~pppsssttt....! paham????

    jo - apesal nama lu tak gadis langsung? hahahahahaa..!!

    f R i h A - kadang2 ada benda yg pompuan xleh tau. hahahahahaa...!!

    StingRay - hahahahahangguk lu! wakakaka..!!

    HazirahMahadzir - sampai skang gua insap. hahahahaa..!!

    Liliyuli - lu nak try?? hahahahhahaaa..!

    xuen - sila buat2 tak tau. hahahahaaa..!!

    Erina Asmawani - lu punya kesimpulan tak sedap langsung! hahahahaaa...!!

    ReplyDelete
  24. kuIna - o. tu kawan gua. ustaz. takleh ngumpat byk2. tak muat bahu dah. hahahahaaa...!

    ReplyDelete
  25. oit...oittttt!
    patutler wa tetibe tersedak smpai kuar berlian..
    lu lam diam2 pitnah wa!
    busuk mulut lu sat2 lagik hahahaha!

    ReplyDelete
  26. oooo.... kopek yek...? aku pikirkan pek yg... errr... tak de mendelah! hahaha...



    .

    ReplyDelete
  27. huissh...hamik..terus kasi soalan tu.hahaha.

    ReplyDelete
  28. oi², nak baca (pek) guna e taling atau e *pet

    *yang bertanda bintang-->aku xsampai hati nak taip la

    ReplyDelete
  29. ierma - gile ajaib! bak gua sket berlian.. sok2 gua ngumpat lagi. hahahahahaa..!!

    tasikmerah - kan betul gua kabor. laju je lu punya pikap eh?? hahahahahaa..!!

    mrblind - sedap giler. pek! pek! pek! bunyi kat pale gua kena luku. hahahahahahahaa..!!

    mira zin - gua insaf time tu jugak. huh!!

    acece - pakai e' elektronik. hahahahahaa..!!

    ReplyDelete
  30. Kak Ani nih tawww...
    Offer baeeeekkkkkkk punya!
    Haih.

    ReplyDelete
  31. S.YanaZ - lazaatt~ hahahahaaa..!!

    A t i Q a h - lebih baik begitu. hahahahaa..!!

    ReplyDelete
  32. hahahaha
    aku tak penah baca plak entry ni.

    tapi aku mula2 paham macam tasik merah jugak.

    pek lain.gahaha~

    ReplyDelete