May 3, 2009

Tipah Ooooo Tipah..!!



Gua kena TAG secara hatrick sama Cik Tipah. Gua dengor2 dia baru balik Indon kemarin. Dia ni memang hadkore bab2 melancong nih. Satu Tanah Melayu dia dah pusing gua syak. Drebar bas ekspress mana dia tak kenal. Ingat2 kalu gua jadi Perdana Menteri ke-17 esok, sah2 takde calon lain gua nak lantik jadi Menteri Pelancongan.


Ni yang nombor satu. Lagi dua tu lain minggu gua kasi setel. Jangan nak bising. Gua dah penat hari2 duk puji lu vogue. Tambah pulak hari2 bergaya gi keje naik Nuovo LC 150. Gua syak kalu lu blajar naik RXZ pulak kompom Yusop Haslam tanpa kompromi pegi masuk merisik.hahahahahahaaa...!!



...............................




Nama Timangan
Dah lama gua tak kena timang tinggi2. Last skali pun gua dah tak ingat bila. Sebab gua tau masa tu gua sangat kecik macam budak budak-pakai-baju-superman-iklan susu-nespray-yang-sepak2-bakteria-sambil-menari-lagu-AWAS tu. Comel dia sebijik macam gua.
Aaa..?? Nama..?? Oo. Menjak gua masuk unibesiti, sampai la skang, orang ramai panggil gua PAISEH. Gua redho je la. Jari gua dah ketot nak luku sekor2.



Anda seorang yang...
Rebel. Tau rebel tu apa?? Gi cari kat Perpustakaan Negara. Kat Dewan Bahasa dan Pustaka pun bulih juga. Pahtu kabor kat gua.


Insan teristimewa, describekan mengapa dia terlalu istimewa
Lu. Lu. Lu. Dan lu. Ni bukan bodek. Gua bagi kipas je sket. heh! Kalu takde lu, lu, lu dan lu, takde laa gua punya nuffnang naik laju2. hahahahahahaa...!!


Lagu kesukaan yang dilayan sekarang.
Dua tiga hari ni gua layan puisi. Bukan sebarang2 weyh. Fynn Jamal punya. Gua dah agak kemaruk skang. Kenal sape Fynn Jamal?? Tak kenal kalu, lu king of kodi. Nak rasa naik segala bulu try la. Seriau weyh!


Makanan kesukaan
Hari ni gua suka makan eskrem alas roti. Semalam gua suka makan Megi Goreng. Minggu lepas gua suka makan Mixed Grill. Dua minggu lepas gua suka makan Ikan Singgang. Maaf. Selera berubah2.


Warna kesukaan
Tekois. Sape yang masih kenen gua dengan merah jambu sila hantuk kepala kat bucu meja dengan sukahati. Kompaun.


3 benda yang wajib ada dalam beg
Gilo apo laki2 kacak nak bawak beg gi mana2. Gile gadis! Beg duit ada la. Kat dalam ada IC, lesen, kad cucuk2. Tu pun nak tanya. haih...


Kali terakhir menangis dan kenapa
Takkan nak kabor gua nangis aritu sebab takleh tido kut. Logik ke?? Dah2...jangan caya.


Tag 6 rakan yang lain.
Beliau2 kat bawah ni.
Tak suka kalu sila campak paswed jauh2 sampai Selat Melaka.
Tak sporting. hahahahahaaa..!!


1 - hazirah mahadzir
2 - hanie
3 - friha
4 - ierma
5 - cik pari-pari
6 - cik kecik

*gua petik kat shoutbox. lain kali jerit lagi banyak2 ye.


25 comments:

  1. mulai dr skrg nama aku....


    "peri-peri chicken"

    ReplyDelete
  2. berani kau tag aku,nnt aku tag kau 6 kali sehari..berdebor kau nk jwb!
    ahaha~

    ReplyDelete
  3. wah, tajok entry lu sungguh tak tahan beb!!! berdebar2 jek wa nak klik kat link lu tu! wakakakaka....

    neway, tq so much ya sebab sudi gak lu jawab tag wa! ahaksssss...ingatkan lu dah nak wat2 lupo dah pon...tingin gak wa nak marjoks ngan lu! ekekekekekeju

    ReplyDelete
  4. rebel tu ap?
    xm0 carik aci?
    nk tny.....gtw r..ap maksudnya

    ReplyDelete
  5. paiseh ajar la aq nuffnang
    hoooho aq xsangka aq istimewa
    haha

    ReplyDelete
  6. jgn tanya gua bila gua mahu kawin...
    cukup org kampaung sudah bising..
    lu jr jgn bising-bising
    wakakkaka

    ReplyDelete
  7. peri-peri chicken - say tengkiu kat gua sakng! hahahahahaaa..!!!

    tipah - gua rok beriman weyh.. ingat nak bayar utang. hahahahahaa..!!

    sharamli - gua tanya lu balik. gtw r - amende lu tanya nih??

    xuen - bkn gua dah ajor ke. dah agak dh lu tak paham nyer. hahahahahaa..!!

    kueh bakar - gua pun sama dengan laa kondisi ngan lu. saje je kasi bakar kuih bakar. hahahahahahaaa..!

    ReplyDelete
  8. HarizahMahadzir - tetinggal plak. nmpk sgt nama lu tak best. hahahahahahaaa..! lu buat nam kali gua balas doblas kali.. brani kalu jemput la.. hahahahahahahaa..!!

    ReplyDelete
  9. wahaha..eskem alas roti..dah lama tak mkn..harus dicari.

    ReplyDelete
  10. paiseh,
    gua masih syak lu sker merah jambu...
    pasal, blog lu ada unsur² merah jambu gitu...

    ReplyDelete
  11. azie, saye join!

    gua xpaham knape org sungguh sopan panggil gua cik.

    oke abg paiseh,nanti i buat.muahahahaha

    ReplyDelete
  12. landaklaut (gua malas nak login.pandai2la)May 3, 2009, 11:48:00 PM

    yeke comel cam budak iklan nespray tu? kasik tunjuk laa sikit gambar! hahahaha.. :p

    ReplyDelete
  13. mira zin - roti alas eskrem la. lu ni pakai ikut je gua tulih. hahahahahahahaa..!!

    TiNiE - umah lu ada meja tak? kalu xde gua nak anto ni. hahahahahaa..!

    kecik - bes tu nak gua panggey apa?? puan?? makcik?? nenek?? datin seri?? hahahaha..!!

    landaklaut - eceh... nak racun nampak. tade2. gua tade kamera. hahahahahaa.!! *jgn bimbang. gua pun kdg2 malas login.

    k.e.r.i. - lu jangan eksen. gua dah tulih nama lu mula2. gua padam balik je. kasi lu benapas sket. hahahahahahhaa...!!

    ReplyDelete
  14. hehehehe..paiseh..aku dah tgk majalah murni..nnt aku upload page 5 batani..heheheh..comey nyer senior aku neh...hehehehe :p

    ReplyDelete
  15. rebel tu kire mcm pailang la jugak.. lu tau pailang,,, tak tau bukak kamus..

    ReplyDelete
  16. caittt...wa baru jek nak rilex2 blk dr bercuti nih hahahaha!

    **weh pai...besttt woooo blk ganu!rugi lu x balik hahahahahaaha!

    ReplyDelete
  17. aim-a - nape? nyesal dulu lu tak ngorat?? hahahahahaaa..!!

    aloy - pailang tu kire macam langsi la. lu tau langsi?? tak tau bukak kamus. hahahahahaa..!!

    ierma - nak rilek mende..?? keje nu..!! sambil buat tag. hahahahahaa..!!

    ReplyDelete
  18. keji tau..
    main tag2 plk..
    adeh..deh..

    ReplyDelete
  19. waaa.. rajinnye encik sorang nih jawab tag..

    err.. ada ape dgn majalah murni ek??

    ReplyDelete
  20. berapa helai spender pink lu ada? hehehehe...


    :p

    ReplyDelete
  21. alaaa...awat dah x suka pink...?

    p/s: eh..sape yg no. 3 tu ek? cam kenal je ;)

    ReplyDelete
  22. lu rebel keh reben?

    weh...aku pegi mana2 mmg wajib bwk beg. kalu pegi kenduri/rumah terbuka lagi a kena bwk. nk tapau makann byk2...wahahha..


    erm...aku pun tak suka merah jambu. mula2 aku ingt nk kasi kau je warna tu sbb ingt kau mc suka je...
    hihi~

    ReplyDelete
  23. akak dah jumpa dah maksud rebel tu..
    rebel tu maksudnyerrr gatai..
    kan paiseh kan??

    ReplyDelete
  24. miSz.haNie - jangan cakap!! buat!! hahahahaha..!!

    jard - gua tak rajin mana.. takat2 seminggu skali tu bulih la.. MURNI?? lu tanya lu punya kawan sindiket terjah. hahahahhaa..!!

    tasikmerah - semalam sabit. gua upgrade.. parang nak?? parang... hahahahahhaa..!!

    f R i h A - sebab lu kutuk. hahahahhahaa..!! Fynn?? gua pun baru tau dia tu kawan gua punya kawan.. budak HS. patut laa rebel smacam.

    mugiwara - gile gelojoh lu punye tebiat gi kenduri... kensel ajak. hahahhahaa..!!

    sayanghasni - erk!! gatai ngan gatal tu lain kan?? kan?? hahahahhaa..!!

    ReplyDelete