June 11, 2009

Cerita Yang Takkan Habis - Episod 4



Gua dah kena TAG secara puaka oleh klik paradoks. Dah nama puaka tu takkan gua nak tangguh2 dak?
Dengar2 geng teater juga ni. Dasatt. Paham2 saja laa dia punya akalan tahap mana.
Mana satu ketua gua tak tahu sebab semua berlagak macam kepala. Apa punya huduh laa peel.

Ahh.. malas gua nak citer panjang. Bukan bulih elaun sara hidup pun.

Untuk pembacaan tertib, babak tiga ada di
sini.




..................................................................




"Babi takde? Babi?"

Saya bertanya artinya : Sudu mana?? Sudu?

"Nihum. Ti'im pokhendu besebese tiii arkopalat. Nang nihum kikiluhshu."
Jawab Man Babi. Artinya : Nah. Makan nak gaya Eropah. Tak padan duduk ulu.

Tanpa membabikan Man Babi, saya melayan sesi menyirup bakso manis. Haram tak sedap. Ada ke dalam bakso letak tebu? Mandrem kata dia. Mandrem abah lu!! Hirup lagi...

"Woi lari..woi...!! Lari..!! Lariii..!!"
Tiba-tiba keadaan jadi huru hara. Saya nampak satu trak parking betul2 depan kedai Man Babi. Beberapa orang berpakaian segak2 menyerbu. Semua pelanggan lari macam kuda kepang.

Sambil membawa mangkuk bakso, saya turut melarikan diri. Laju. Takat kucing siam tu senang-senang saya potong. Ke mana hala tuju pun saya tak tahu. Tapi yang pasti - ke depan. Lari tiga langkah, bakso sesuap. Tiga langkah lagi, suap lagi. Sampai habis. Errpp..!! Saya sendawa macam Aji Taha. Larian tetap diteruskan.

Lama-kelamaan terasa badan saya semakin ringan. Perlahan-lahan saya terangkat ke udara. Tangan saya tumbuh bulu pelepah. Makin lama makin lebat. Makin tinggi saya ke udara. Fahamlah saya mandrem tadi berkhasiat juga rupanya. Akhirmya saya terbang bebas di udara sambil mem'boo' burung murai yang jadi bahan komedi masa hari raya. Tak lupa juga saya berteriak terima kasih kepada Man Babi.

Lima jam mengepak, saya penat. Saya mendarat di satu dahan pokok besar. Jangan tanya saya pokok apa sebab saya leka bermain ceper ketika matapelajaran Alam Dan Manusia ke udara ketika Darjah 4 Asbestos dulu. Saya mengushar kiri dan kanan sambil menajis. Cover line.

Tiba-tiba saya ternampak seorang burung makwe.
Cepat-cepat saya habiskan hadas kecil. Saki baki saya kasi reverse balik.
Mata kami bertentangan...










*episod lima gua serah kat Brader Zul.

28 comments:

  1. setakat potong kucing siam...mana stylo....potong babi baru stylo...ahahaha....

    episode 5...takde pun...huhuhu

    ReplyDelete
  2. cilakak lu..
    gua baru post.. mana nak ada episod lima..
    gelojoh macam ba..

    ReplyDelete
  3. hehehe....jangan marah2...nanti burung makwe tu lari... :-)

    ReplyDelete
  4. episode 123 kat mana arrr...
    nak tau gak citer awalnyer,,

    **seorang burung makwe!!!!
    rupa burung mana ler..
    burung pipit agaknyer...

    ReplyDelete
  5. seb baik kena mandrem jd burung..
    tak jd ba....
    xde ape lah...
    hahahahahaha!!

    ReplyDelete
  6. x elok panggil babi...huhuuhu :|

    ReplyDelete
  7. Aji Taha ni saper paiseh?
    bakal pak mertua kah?
    hahhahha

    ReplyDelete
  8. ni pesen mende pula tag macam ni..

    ReplyDelete
  9. nasib baik laaaa lu tag wa...
    klo x,kompem cite wa sumpah lu jd labi2 lak ahahahaha!!

    ReplyDelete
  10. gini gaya punya tag pun ada....? haih....



    .

    ReplyDelete
  11. ahahahaha...
    gila jadinya cerita ni!!
    gua rasa starting dia normal je..

    ReplyDelete
  12. ape punya cer da, xpaham gwe!!

    ReplyDelete
  13. hoi..apedehal tatabahasa kau berterabur ni?
    ade ke seorg burung makwe?
    menangis la ckgu BM kau nnt!
    ahaha~

    ReplyDelete
  14. bnyk betol menatang~
    yg haram tu pon ade
    xkena selsema ke ape?

    ReplyDelete
  15. ko leyh join aq guna tatabhasa salah dan penjodoh bilangan salah


    jom buat kelab
    ko ketua , aq penolong
    educate dyorg guna cara kita
    apa brg cara b,m diaorg kan

    hahahaha-gelak jahat

    ReplyDelete
  16. huh,..
    babi jadian ke..burung jadian??
    ah kompius

    ReplyDelete
  17. adoi..apsal dr babi ke burung plk ni..huhu

    ReplyDelete
  18. xpe2... aku akan normalkan kembali...

    ReplyDelete
  19. erm,,, udah jadi burung pulak....

    ReplyDelete
  20. gua tak fhm ape yg lu tgh mencarut ni...

    ReplyDelete
  21. ni baru betul-betul tag....aku main kejar-kejar dulu tag macam ni la!

    ReplyDelete
  22. re:...

    aku pun baru post la...kimi tak sedar pun lagi dia kena sambung....hehehe

    kau pun sama keji macam aku...gelojoh...ahahaha

    ReplyDelete
  23. sayanghasni - kakak.. baca arahan plis...

    haNie - babi agak klise dalam cerita ini.

    aim-a - ini baru true..! hahahaa..~

    yAN!e - ntah. lu agak2 sape??

    mrblind - gua ada juga igt nak pass kat lu.. lain kali lah..

    ierma - nape tak kabor lu nak?

    tasikmerah - ini inovasi nama dia. hahahaha~

    dark ray - misti aa starting normal.. xkn laa nak kasi klimaks terus. tak sedap!

    acece - baca episod sebelum plis..

    Jirah - berpikir di luar kotak ok..! hahahaha~

    ReplyDelete
  24. bias - asalnya dia bukan babi pun.. kan??

    jo - akan dipersetankan lagi... hahaha..!!

    Q.e.M.a. - haram2 pun makhluk tuhan juga..

    xuen - gua salah runcit2 saja.. jangan kesah sgt..

    tune - orang jadian juga. mungkin. hahahhahaaa~

    eliza - sebab skrip dia gitu. hahahahaa..!!

    zul hafixi - selamat berjaya!

    aloy - nape? lu nak jadi pisang ke??

    periperi - sape suruh x ikut tertib.. hahahaha..!!

    Hidemichi - kat baju skolah gua dulu pun ada tag mcm ni jugak..

    patung - kasi gegar la sket mamat tuh.. tido mati tu gua syak. hahahahaa..!

    ReplyDelete
  25. wargh2 klaka2 agagagag

    kamu kene buat buku r. seriusi XD

    ReplyDelete