June 5, 2009

Siri Berkecek Dengan Mat Klate II

Satu tengahari, tengah gua kucar kacir nak gi smayang Jumaat...



Mat Klate : Rilek gak. Gaduh2 nok gi mano. Ni aku nok tanyo mu so. Banyak2 kain, kain gapo paling berat?

Gua : Lambat dah bengong. Kain berat?? Kain kapan??

Mat Klate : Salah...

Gua : Tuala basah?

Mat Klate : Salah...

Gua : Kain lampin?

Mat Klate : Salah...

Gua : Pahtu??

Mat Klate : Kain pelikat mu lah..

Gua : Bakpe?

Mat Klate : Tu.. ada gajah duduk situ.




Pelepow~!!!

37 comments:

  1. ahahahhaha...agok agok ape yg terjadik ngan mat klate tu? pahtu...gajoh tu duk dalang ke duk luo? hihihihihi :P

    ReplyDelete
  2. ko duduk je atas dia...


    tgk berat tak berat.

    ReplyDelete
  3. ahaks~
    men kotor ar mat klate tu..
    [gelak besar2]

    ReplyDelete
  4. hahahahah
    lu paiseh kena banyak bersabar
    sobarul minnal iman

    sabar separuh iman la abg paiseh syg oit

    ReplyDelete
  5. nk g semayang pn nk marah²..
    haihhh..

    ReplyDelete
  6. masukkan je dia dalam kain lu! ha ha.



    .

    ReplyDelete
  7. errrrrrrrrrrrr........... bawak2 bersabo..hahaha

    ReplyDelete
  8. dia nak manja dgn u tu,ahaha

    ReplyDelete
  9. asek dia ja dok bagi teka-teki..lu xde teka-teki ke nak bagi kat die?

    ReplyDelete
  10. pelepow tu bunyik lempang ke ciuman?
    hehe~

    ReplyDelete
  11. logic gila teka teki mat klate tu... jawapan die kaw2 masuk pny lah...

    wahhahahaha!

    ReplyDelete
  12. lu lempang dia ke lu tanggalkan kain pelekat lu tu....hahahahaha!!

    ReplyDelete
  13. budak tu meme nok keno kekoh jadi ayam golek tu
    hahahhaha

    memang arr kain pelikat cap gajah duduk...sengal nyer budak tu....[teringat kain pelikat ayah aku...bila mak baru beli..mesti mak promote..."ni kain pelikat cap GAJAH DUDUK]

    hahhahah

    ReplyDelete
  14. nasib baik gua tak ada. kalau tak mendapat jugak tu sedas!

    ReplyDelete
  15. hahahahahahhaahaha yaniepjaya nyer komen sgt kelakar. comel gle mak beliau ngahahaha

    ReplyDelete
  16. wahahaha xkan sentap kot paiseh.. wakakakak

    ReplyDelete
  17. lain kali paiseh lu pakai cap donosaur trex

    leyh terus ngap dia

    senang cter

    ReplyDelete
  18. huh, teka teki nak kena lepuk dgn wa jek tu!! sib bek kawan2 wa tak branik kasi teka teki gitu!

    ReplyDelete
  19. budak tu yang berat sebenarnya

    ReplyDelete
  20. huk3~
    lawak 18sx nih
    mat kelate tu xde gjh pe
    apsal dy ckp lu pnye kain pelekat je yg berat bro
    hahaha

    ReplyDelete
  21. Bukan bunyi beghak ko? Beghak mu beghak!

    ReplyDelete
  22. wakakakakakakakarkkk!!!!

    ReplyDelete
  23. lawak lucah di hari yang mulia..

    ReplyDelete
  24. cis...wa xpaham...? agak2 gajah dewasa ke anak gajah? oppsss!!

    ReplyDelete
  25. aim-a - beliau jadi pegawai jakim skang.

    StingRay - gua tak berat mana.. lu laa tulung..

    Miss Mango - mat klate memang pesen tak suci.

    xuen - gua sabar laa tu. klau tak otomatik lepas smayang jumaat kena solat jenazah plak. hahahahaa!

    haNie - gua tak marah. kasi nasihat je sket.

    tasikmerah - bahya woo.. skali dia gigit kang.. mandul gua weyh. hahahahhaaa..!!

    Jard - ye lah. gua masih ada iman.

    azie - gua geli. hahahahahaa~

    sharamli - palo gilo~

    f R i h A - ada. ada. lain hari gua cite.

    ReplyDelete
  26. Jirah - nak tau?? meh gua demo kat lu..

    Matt Boo-nga - gile bunga2 lu.. gelak pun bau bunga.

    YobSumO - jawapan pesen nak masuk spital nama dia. hahahah!!

    ierma - gua lempang lu. hahahaha~

    yaN!e - lu punya mak saudagar kain ke?? bak gua sedozen. hahahaha...!!

    apei - sabar brader. gua punya pun macam nazak je dia tanggung. hahahaha...~

    sol - lu punya komen???

    mamma mia - duk kacau gua tengah huru hara memang layak laa kena gitu. hahahaha..!!

    xuen (lagi?) - tak[pe. bila2 masa gua ngap beliau. hahahaha..~

    tipah - meh gua kasi kat lu. nak?? hahahaha...

    ReplyDelete
  27. dark ray - lu pun sama.

    Q.e.M.a - sbb dia punya ringan. hakhakhakhak..!!

    Hidemichi - beghak demo..~

    asang - klakar lah..!!

    landaklaut - apa?

    jo - kata lawok... hahahhahaa...!!

    acece - ahh.. lu takde jgn ckp byk. hakhakhakhak..!!

    kuehbakar - santa klos???

    ReplyDelete
  28. nape lu pegi semayan jumaat?

    ReplyDelete
  29. nape lu pegi semayang jumaat??

    ReplyDelete
  30. doh bakpo nok gi semaye jumaak pung mu jadi kuca kacer???

    ReplyDelete
  31. en.Adam - sebab gua dah masuk jawi.

    Cik Zura - imam dah baca khutbah kedua dah weyh!
    *tobat gua tak paham bahasa lu ni~

    ReplyDelete
  32. gua kembali dr perantauan.....
    gua dh ketinggalan ni.....
    haihhhhh....
    hehehe...

    ReplyDelete
  33. periperi - cepat2 kecap. lambat kalu gua tinggal. hahaha..!!

    ReplyDelete