July 2, 2009

Bangkit Asal 2


"Ayam ni kalu x cincang nyior halus2 gini xnk makan. Jadi pesen malas blaka ayam umah ni. Bakpe xtau." abah gua buka topik diskusi ilmiah.

"X bagi jagung ke bah?" kalu xsilap dulu slalu je gua kena beli.

"Jagung bagi ke anak2 kecik je. Anak pun tinggal sikit dah. Kena baham di bewok la, siwoh la, malam2. Tu hok baru menetas tu dulu sepuloh ekor. Leni tinggal pat lima ekor je. Kena wat lari. Jahat sunggoh la." makin kejam tangan mencincang.

Tiba2 gua teringat satu seloka kanak2. Gua buka langkah mencuba tarian tradisional di tengah2 kumpulan ayam.
"Anaklah ayam, anak ayam turun sepuluh. Mati seekor, mati se..."

KUK!!!

"Jangan la gi kacau ayam nak makan tu..!"






Gua usap2 kepala. Solid juga ulu kapak rupanya. Nasib baik bukan mata.

29 comments:

  1. La Dolce tak layan tarian di celah - celah ayam kampung.

    Lo Dolce Pai. Sedap kalau jadik name blog.

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  3. la dolce pai?????
    muahahahahahahahahhha...
    adehh..dehh..

    ReplyDelete
  4. hahaha~

    kalau kena mata kapak..aku bet lu tak tulis lagi sini nih~

    ReplyDelete
  5. eh.. ayam betina je ramai nampak.
    Ayam jantan tak menurun makan saing ke?
    Ke depa dok keliling lu je.

    ReplyDelete
  6. yang.. bile u nak balik?
    *saja bakar line*

    hahahahaha..


    kirim slm kat pak mertua gua tu yer?
    hehehehe.

    ReplyDelete
  7. muahahaha... ganaz abohmu seh... ha ha.

    ReplyDelete
  8. nasib baik ulu kapak, kalau batang paip besi?

    ReplyDelete
  9. kalu gua gua hantar yang tajam je...

    ReplyDelete
  10. patut kasi belah tajam tu..hahaha

    ReplyDelete
  11. kau tak pikir ke betapa sayu dan pilu hati aku bila dpt tau kau bkk langkah tarian tradisional kt tgh2 kumpulan ayam2 tu?
    respek sikit la ayam2 tu woii!



    ahahah~~

    ReplyDelete
  12. hulu kapak..?bapak nko sayang lagi kat nko...

    ReplyDelete
  13. kem salam kat abah...hihihihi :P

    ikhlas
    ~future menantu yg chantek lagik baek hati~


    larikk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    ReplyDelete
  14. statement aima xbleh blah hahahahaha!!

    *mesti lu comei cam ayam kan....hahahaha

    ReplyDelete
  15. kacau anak ayam, anak abah kene pelangkung!hahahaha.

    ReplyDelete
  16. ierma...
    comei mcm ayam??
    "ayam" kat lrg. hj taib ke..
    hahahahaaha


    ♥ packing kain bj..nk g duduk oversea..sblm kene lempang ngan paiseh..

    ReplyDelete
  17. ganeh nyer bapak ekau tu..
    hulu kapak tu..

    best arr,,
    kalu akak dok kampung nak juga bela ayam nie..

    ReplyDelete
  18. aii gamba sapo tuh. comey pung.. err, comey kain? hahahs

    ReplyDelete
  19. haahaha.. adehh.. padan muke ko haha
    leh kali buat tarian michael jackson lak dgn ayam tu ek wakaka!

    ReplyDelete
  20. padan muka...kan dah kena kuk satu..hahahaa

    ReplyDelete
  21. kalau kena mata kapak tu...
    parut sampai mati la kepala lu.....

    ahahhaha rasain lo...gatai sangat nak bukak langkah anak lah ayam....hehheheh

    ReplyDelete
  22. kena kapak dengan bapak. wah! rhyme!

    ReplyDelete
  23. baik mu gi cari bewok hok makan anak2 ayam tu...ada faedah sikit...hehehe

    ReplyDelete
  24. haha,,,,
    padan muka kene KUK....
    ;-)

    ReplyDelete
  25. or lu balik kg ke..
    baru gua tau.

    ReplyDelete
  26. dowl, mi no spik ganew..mi onli spik northern..mi dop pahang

    ReplyDelete
  27. rajen abah mu bela anak² ayam erk...

    ReplyDelete