July 25, 2009

Satu Sebab Gua Malas Bawak Kete Gi Keje Pagi2

.


Balik kerja.
Di tapak parking dasar bangunan pejabat gua...


tet..tet..tet..tetet..tet..tet.. (brader jaga parking tekan2 mesin imbas tiket)

BJP : Lima ringgit.

Gua : Kalu staff?

BJP : Ada kad?

Gua : Dalam kete.

BJP : Pegi ambik. Kita nak tengok kad.

(cilakak! dah pakai baju seragam kerja pun tak caye lagi...)
...


Gua : Haa..ni.

BJP : Tulis nombor ID belakang tiket ni.

Gua tulis sambil peluk sabar kuat2.

Gua : Berapa?

BJP : Tiga ringgit.

Gua : Nah...

BJP : (selak2 laci...) pakai duit ni boleh??






Gua tak tau nak buat apa dengan sembilan puluh tujuh keping not singgit ni.
Nak tunggu raya pun lambat lagi.

31 comments:

  1. Waaaahhhhh.....

    Byk nye lu punye sengget!!!!

    kasi wa 90 hengget laa....

    xD

    ReplyDelete
  2. raya tak lama lagi tuh, lu simpan jek.

    ReplyDelete
  3. pagi2 esok, ko pegi tukar kat makcik jual nasi lemak


    takpun, ko banje je mber2 ko nasik lemak.

    abis cerita

    ReplyDelete
  4. sokong h.a.z.e.r.i.n.
    hehhe..
    lu pegi jer mana2 kedai runcit ker.. kedai mkn ker.. sure diorang nak tukar punye.



    perrgghhh... lu nak kerek lah kan lu dh gaji?
    nafkah? nafkah gua mana? mana?
    hahahaha...

    simpan seploh keping utk gua masuk dlm sampul duit raya..
    hehe..

    ReplyDelete
  5. banyak sangat duit lu paiseh~

    hahaha~

    gua nak 5 keping cukuplah~

    ReplyDelete
  6. lu rompak bank negara ke weh.

    ReplyDelete
  7. kalu aku la...aku sepak jer budak tu boh

    ReplyDelete
  8. ceh..nk ckp dia byr gune not 100 la tu!

    ReplyDelete
  9. sape suruh byr parking ngn not 100. kehkeh

    ReplyDelete
  10. terbaik la bai.. lu pun satu.. kalau tade duit kecik, gi la beli air dulu ke, belanja awek opis lu makan dulu ke..

    ReplyDelete
  11. nak raya blk dah..
    leh guna lagi!!

    ReplyDelete
  12. comel ler. heheheh

    ReplyDelete
  13. lu mmg kaya...byr parking pon kasi note rm100 ;p...

    ReplyDelete
  14. lu letak la kat meja dapur. lepas makan kite wat tisu..

    ReplyDelete
  15. bg dalia je la...dalia suka kumpul duit singgit...hehehe...

    ReplyDelete
  16. pekate lu wat amal jariah, belanje member2 lu makang abc fradoo..dpt byk pahala nanti..haha

    ReplyDelete
  17. pulangkan balik la..cakap nak not merah ke biru ke..tak pu lu bagi je kat wa sume tu..hahaha

    ReplyDelete
  18. cilakak. duit singgit pun bulih jd nk belagak!

    :p

    ReplyDelete
  19. cehhhh..
    nak berlagak bayo pakai duet 100la tu..
    hhahaha~~

    ReplyDelete
  20. jaja - mintak kat the rock la. dia kaya..

    ateeka - simpan bulih. selamat ke x, tu tak jamin..

    hazerin - hari sabtu xde org jual nasik lemak.

    periperi - nafkah.. nafkah.. nah. naskah sokkabar. hahahaha..!!

    zara - ambik lah. hahaa~

    keri - a'ah. dah tiap2 bulan asik bank je rompak gua.

    hasan - mana bulih. dia duk dalam. gua duk luar. demm~

    bias - 97. a'ah.

    shiera - mana ada...! gua tak cakap pun.

    ReplyDelete
  21. nur'ain - tu je duit paling kecik gua ada. hahahaha..~

    abampit - opis gua takde makwe. hukhukhuk.!!

    tune - duit buruk2. kena kutuk di budak2 je kang. huhuhu

    anonym - apa yg comel?? ibu jari..??

    sharamli - nah~

    yob - gua pun anak yatim ni.. sape nak derma?

    akupentoi - kete gua bukan pesen otobot ataupun deseptikon.

    friha - esok2 gua miskin balik. huhuhuhu~

    singular - towel doorgift majlis kawin kn byk lagi.

    ReplyDelete
  22. dalia - tak sedap langsung main bagi2. hahaha~

    erina - tu bukan amal jariah. tu amal mentekedarah. hahaha~

    azrin - tu la. biasa ada juga makwe jaga. tak laa gua panas2..

    liliyuli - bagi.. bagi. meh gua bagi tendang lu satu kali. bila mau datang ni??

    tasikmerah - misti la. lu ada?? ada?? hahaha~

    sharip - tu je not paling kecik gua ada. mesin ATM pun macam celaka. xde duit lain nak bg gua. demm~

    ReplyDelete
  23. paiseh...
    pekate pos je kat aku...
    mesti aku syg ko seumur hidup...
    hahahaaaa...

    ReplyDelete
  24. aku anak yatim.

    besar pahala kalau sedekah kat aku.

    hee~

    ReplyDelete
  25. niena - syg?? mata duitan~ hahaha.....!!

    nuyuljana - gua pun anak yatim ni.. nak kire mcmana..??

    ReplyDelete
  26. sengal byor parking kasi RM100.. tu la blsannye.. ahaks.. (paiseh jek..)

    ReplyDelete