July 1, 2009

Bangkit Asal


.Dari atas... Sayur rebung. Ikan goreng. Setongkol ayam gulai. Dan set budu+tempoyak. Ini baru true kampung! Tak sesia gua x berenti makan kat 7 perhentian lebuhraya. Dari kolumpo asik kemam cokelat je wat bekal kasi cargas. Petua Nadal.

Lepas pekena nasik...gua kasi taram durian pula. "Hambik...nak sangat."kata abah sambil baling tiga bijik. Selamba gua ambik pakai kepala. Bikin koktel durian pun sedap juga wat desert. Baru la keasyikan urban.

Hasil dia...lepas jamak magrib gua terus shut down sampai pagi. La Dolce pun gua termiss ni. Hapacerita Prosper?

26 comments:

  1. oit~

    ni wat gua lapar nih~

    hahaha~

    tapi bila part durian, gua dah cukup banyak makan aritu~

    ReplyDelete
  2. koktel durian....letak ais lebih.....
    3 bijik lu hentam....
    memang lena di ulit intan la lepas tu eh

    hahhahha

    ReplyDelete
  3. lu dah jadi sawa kenyang durian beb..

    ReplyDelete
  4. balik kampung baru lu tahu sedap makan kan?

    ReplyDelete
  5. beshnyaaaaa ...layan tempoyak !

    ReplyDelete
  6. sib baik x shut down terus kn..
    xmemasal nk bace yassin kat lu..
    hahahaha!!

    ReplyDelete
  7. tu utk makan berapa org tu seh...?


    .

    ReplyDelete
  8. fuh, terus shut down eh.

    sedap ke tempoyak?

    aku xpnh mkn.

    ReplyDelete
  9. sedapnyee duriannn..
    nak gak!!

    ReplyDelete
  10. lu tinggalkan wa lagi? kata hari tu nak bawa wa balik kg lu..apecer skrg??

    ReplyDelete
  11. makan durian sambil tonton la dolce, pergh tebaik wok!

    ReplyDelete
  12. sambal tempoyak la weh~

    menangkapp!!

    ReplyDelete
  13. ouhh..nak jadi rebel kena layan La Dolce ke?










    Paiseh,
    lu memang hati taman!
    ahaha

    ReplyDelete
  14. balik kampung ke...kau orang marang kan...hehehe...aku suka...

    ReplyDelete
  15. makanan macam ni memang terbaik bro.. top-up dengan durian pulak tu.. perghh.. memang tip-top.. agak2 ada lebih kasik poslaju kat gua..

    ReplyDelete
  16. "keasyikan urban" yang tatahan tu...

    Apa-apapun, kat ganu, aku paling suka satu benda:
    Nasi Putih + Ikan Kembong Goreng + Budu Limau. Memang keasyikan urban tahap maksimas.

    ReplyDelete
  17. alahaiiii...
    wa rindu ngn lauk2 cenggitu...
    ehem2...pai,masakkan utk wa eh hahahahaha!!

    ReplyDelete