July 22, 2009

* Laporan Tertunda Peristiwa Sepak Bola Hari Isnin

Tak tahan kena 'jek' dengan brader gua dan member2 takleh pakai, tanpa memikirkan masa depan, gua kasi repeat lagi satu kali gi tengok sepak bola Malaysia lawan MU. Kena pulak hari senin gua off. Gile boring duk umah. Orang lain sedap2 layan Monday Blues kat opis, takkan gua nak tido je satu hari suntuk. Biasa sangat. Beratur ala kadar setengah jam, dapat juga tiket keramat tu kat tangan gua. Nasib baik kondisi cuaca banyak tolong kasi gua cool.



Pukul lima stengah gua dengan prospek baru rumah gua, Pidos gerak ke stadium. Kali ni naik kenderaan sendiri. Takut takdan nak sambar tren balik kang. Naya weyh! Pidos drive sebab gua memang tak suka berkelahi dengan jem. Baik gua testing kekdah ambik gambor.


Sampai stadium, pegi rewang2 kejap jenguk masyarakat. Tak ramai macam itu hari. Yang ada ni pun pesen monteng kerja je gua syak. Kalu lu ada pegi, try la cari2 kut ada gua ter'snap'gambor lu. Bulih juga gua mintak duit tip.


Tak sabau duk dengar orang bersorak dalam stadium, Pidos ajak gua masuk. Ntah hape laa duk bising2. Gua tengok atas padang ada lima nam ekor burung gembala cari cacing. Takkan bayar mahal2 tengok burung. Simpan laa woi. Kang tak sampai separuh masa pertama dah habis suara. Tak bola langsung! Dalam pada tu, gua paling suka banner atas ni. Amacam yang sokong Liverpool? Gua dengar2 Abam Gerrard takdak pun dalam rombongan melawat Asia ke Bangkok ngan Singapura nanti. Takut eh?? hahahahaa..!



Gua tak tau nak kasi upah apa kat mamat ni. Nak gi jamban pun suruh gua snap gambor. Macam setan!


Takpuas ati sebab tak dapat seat, Pidos ajak gua pindah tempat ke bucu stadium. Betul2 dekat lorong ambulan sama FRU masuk. Terjumpa member Cik Sona. Segak kemahen. Siap ada bodigad dua ketul duk sebelah. Pesen Inspektor Aleeza ni gua syak.


Sesi warm up. Shot of de day. Gua kasi sebelas bintang kat gambor ni. Lu nak kasi berapa?




Mula game. Biasa la. Mesti Malaysia dulu yang serang. Abam Muyaimeen tengah mengajor Abam Giggs menari Cak Pong.




Gol pertama; MU. Cilakak~ jauh benor! Gua rasa nombor 19 tu lagi dekat dengan bola dari Abam Owen. Apesal tak kejar?? Dah bolos satu.



Eh.. apesal gelap??


Gua tekan2. Takdak mende.
Gua tengok kat skrin...



Pundek~
Gua dah menyumpah2. Cilaka! Macamana gua bulih lupa rukun alat elektronik - berfungsi pakai kuasa elektrik. Kempunan weyh! Banyak gila moment terbaek gua miss.


Ahh....! Malas gua nak citer. Kang lagi banyak mencarut.
Mata gua dah kaca2...

29 comments:

  1. kaya siot p tgk MU 2 kali... ;p

    ReplyDelete
  2. sha,
    aku baru nk highlight benda tu~

    hahaha....hati pink juga mamat nih!

    ReplyDelete
  3. alaaaaa... gua dh tau citer ni dulu.
    kan gua sembang dgn lu lepas abes game.



    hahahahha.

    ReplyDelete
  4. hahaahah..

    thu2 btry flat plak eh.

    klau x..

    leh snap pic byk2 kan.

    sygs tol

    ReplyDelete
  5. bini gua tak kasi tengok bola. amacam? lagi sadis dari kisah abis bateri lu.

    ReplyDelete
  6. mata dah kaca2
    hahaha

    sabar paiseh sabar

    ReplyDelete
  7. lain kali pakai ar battery extension.
    eh eh.
    lu pakai kamera ape?

    ReplyDelete
  8. man u takdak chan la ini tahunnnn

    ReplyDelete
  9. baru nak layan gamba...

    tapi

    gamba betry tu cantik juge~

    ReplyDelete
  10. potong stim ar lu..gua baru nak bagi 11 bintang..tak jadi ar..

    ReplyDelete
  11. duit tu belanja gua makan piza hat lagi elok...

    ReplyDelete
  12. hebat lah tuh. tak sampai lapan kosong.

    ReplyDelete
  13. tangkap lagi gambar merepek banyak banyak

    ReplyDelete
  14. hokkk!runtuh napsu wa nk tgk gamba seterusnye...
    hahahaha!!

    ReplyDelete
  15. hensem plak aku nengok gaya abg yg berlari nak ke jamban tu

    hahhaha..kim salam kat dier eh.....

    tu la ko....kamera canggih....tp bateri cap ayam

    hahhahhaha

    ReplyDelete
  16. hahaha~

    lain kali charge..bawa bateri spare ke~

    ReplyDelete
  17. tu la kan yanie kan..
    hensem pulak abang yg nak g jamban tu..
    nak kem salam gak la..
    kem salam dia ye abang paiseh..tq

    ReplyDelete
  18. bateri kereta kan ada!

    heheheh.... :p

    ReplyDelete
  19. nasib dok rumah..
    boleh tgk liverpool lawan thailand...seri beb..

    ReplyDelete
  20. hahahahaha..pakai batery AAA ke bro..?adeh!

    ReplyDelete
  21. friha - last2 MU jugak yang kaya..

    sha & mugi - gua kecewa dengan prestasi diri sendiri...

    periperi - apesal x kabor gua pegi ngan lu je??

    qyla - tuhan tua niat gua tak baik. hahahahaa..!

    apei - pehhh..! ni kes maksima nih. gua serender~

    xuen - ya. ya.. gua sabar.

    keri - conan. gagah sket. hahaha...

    ubi - tahun lepas pun ramai kabor gitu. hahahaha..!!

    naddy - agak2 lu bulih jadi cantik tak kalu gua kasi pelepow seketul dua...?

    basuh baju - bagi la. bagi laa...

    jo - lagi sedap tangkap gambo bola dr piza...

    ReplyDelete
  22. patung - tekejut?

    bias - sape kata x hebat?? gua nak kasi terajang satu kali..

    semut - tu la.. gua syak hukuman tuhan ni..

    mooney - jangan. pakcik alex dh sms gua.. lagi tiga tahun dia datang lagi..

    ierma - pesen nafsu kuda je gua tengok lu nih. hahahaha..!!

    yanie - muka nak berak pun lu kata ensem?? dem~

    zara - gua terkilan dengan kebijaksanaan sendiri...

    liliyuli - peh! apa kurang gua wei...???

    tasikmerah - lu tulung pikul.. bulih??

    sayanghasni - tak sedap. xleh ambik2 gambo makwe. hahahahaha..!!

    ReplyDelete
  23. hahahaa..
    2la..g tgk bende tak pekdah..
    cube g dgo ceramah ke..

    ReplyDelete
  24. budakhijau - ntah.. brapa banyak A pun tak tau la.. tapi tak macam gred A langsung!

    sharip - g dgr ceramah takleh jerit2~

    ReplyDelete
  25. Alahai paiseh...
    Wa bawu nak tgk gambo2 MU...

    sekali gelap pulak...

    wa teros rabon mata la...bkn berkaca2 lagi!

    ReplyDelete
  26. jaja - nnt gua pos kat fesbuk.. lu bulih tengok sampai buta~

    ReplyDelete