December 7, 2008

Edisi Raya Haji

Biasanya, masa raya haji...
Daging akan melambak2 kat umah.

Melimpah2 peti sejuk.


Biasanya, masa raya haji...
Abah wat balik kaki lembu yang dah dilapah.

Dia ambik saki baki daging-lemak yang melekat.

Abah buat rojak kaki. (kg aku panggil rojak kateh..apa kateh? lu pikir la sambil berdiri)


Biasanya, masa raya haji...

Perut lembu banyak kat umah.
Aku la kena bersihkan.

Dari se'raw2' nya hingga putih berkilat.

Prosesnya? Hmm...sangat ke'lembu'an.


Biasanya, masa raya haji...

Abah akan bagi semua2 tu sikit untuk aku wat balik KL.

Aku tau masak OK...!

Tu biasanya laa...


.

12 comments:

  1. aku dgr kata sgt susah nak mencuci perot
    lembu..aku mkn suka la...nak cuci xreti..
    wallaweii mu pandai masak ke? unsangkarable

    ReplyDelete
  2. hu...leh masakkan ai?ehehe

    btw, u dah kena tag, ok:-P

    ReplyDelete
  3. erk..encik paiseh..bukan ke perot lembu tu tersangat2 la besar..kamu sorg2 je membersihkan nya? waa..hebat2..

    ReplyDelete
  4. perut..agak geli geleman tekak gua..

    ReplyDelete
  5. datang rumah aku masak bulih?

    he he.

    ReplyDelete
  6. pergh..rojok kateh memang sedak.

    dumoh ade lagi 2 kuali.

    hasil dari beberapa orang lembu.

    ~~ ambe g kl 2 hari je. hari sabtu balik doh.

    deme bile balik kl?

    ReplyDelete
  7. mazlan - tak susah kalau bersunggoh2.. (poyo x?)

    azie - nak masakkn ape? tapak seleman doblas rasa?? TAG lagi..? bagi laa TAG HEUER plak ke..

    erina - besar laa compare ngan perut anda.

    mrblind - ape lak geli geleman? eksotik tuh!

    TM - masak utk adik ko sahaja.... bleh? he he.

    keri - weh.. org mana wat rojok kateh dlm kuali? pakai periuk je lah..
    ni baru balik KL.. keje keje..!! malasnyee.....!!!!!!

    ReplyDelete
  8. woh..! bebelit2 lidah nak sbot ha..!

    ReplyDelete
  9. ade orang tanye ko pandai masak ke paiseh? hape nye soalan la. tanya soalan ko pandai ngaji ke, qiamullail ke..

    ReplyDelete
  10. ade orang tanye ko pandai masak ke paiseh? hape nye soalan la. tanya soalan ko pandai ngaji ke, qiamullail ke..

    ReplyDelete
  11. lu dah kasi saham gua jatuh bro. hukhukhuk..!!

    ReplyDelete