December 18, 2008

Orang kata - Sayangkan Isteri Tinggal2kan. Mana orang tu? Aku nak sula telinga dia...!

Semalam. Training lagi. Hari ke-2. Juga hari akhir.
Boleh balik awal sikit. Consider kami ini bijak2 belaka.


Gambar kenang2an



Sampai umah... HalimiHamdan dan AzrieHafiz di workstation.

HH : Paiseh... ada mesej kat kete nko dowh.

Aku : Apa mesej2 ni. Orang pakai SMS la skarang (dengan sedikit syak...)

HH : Aku tak tau la. Mesej bahasa Cina. Ko gi laa tengok.

Aku : Huh..! (mementang aku aku nak ke sana)


Aku turun bawah dengan niat menyahut panggilan alam. Ishh...takleh jadi ni.
Mesej mende ye?? Pesen ni yang buat pembuangan tak sihat nih...!
Keluar jugak. Usha Cik Sona...

Jabatan Alam Sekitar tolong ambik perhatian serius ye..!
(sila rajin besarkan utk membaca)



Lahanat....!!!!! - jerit kuat2 dari bawah.


.........................................................


Kena kasi mandi jugak laa Cik Sona.
Baru bukak pintu aku tekejut. Pegi laa dalam 80 sen jugak.
Ada menatang ini.....

Tau la kamu2 ni spesis rajin.
tak payah laa rajin nak buat sarang kat sini pulak!



Tu baru dua hari.
Kalau sebulan mungkin aku boleh jadi penternak contoh tahun ni kut.
Berpuaka betul pokok mangga depan VWM nih (kalu berbuah tu takpe gak).
Getah. Kumbahan burung. Incik semut - dikompilasikan atas badan solid Cik Sona.

Pundek betol...!



.

10 comments:

  1. gigih membesarkan gambar2 diatas!

    he he he

    ReplyDelete
  2. cepat gila semut tu buat sarang..wuwu..ngeri plak tgk gamba tu..camnela keadaan cik sona ni kalau "suami" nya g China nanti eh? hee

    ReplyDelete
  3. pergh....ni nak bukak kedai basuh kete kat umah ko neh..mesti aku kaye ;D

    ReplyDelete
  4. hahahhahahaha.......punyala bersemut...hihihi....jgn mareh cik abg...hihi

    ReplyDelete
  5. Awat tak belikan selimut untuk dia? Eheh.

    ReplyDelete
  6. perghh ade grafiti kat kete..
    lapisan habuk yg bertindak sbg pelindung uv tu..hahaha..

    ReplyDelete
  7. silent princess - wah.. rajinnya kamu...!

    erina - skang ni tengah cari calon bibik. kamu mau ke??

    darabdua - kalu kena main tikam2 gua suka...

    aim-a - lol. aku penat2 apesal lak ko yg kaya? tak adil sunggoh!!

    misya - kalu aku marah kamu agak cik2 semut tu paham tak??

    atiqah - sebab sok lusa selimut tu akan jadi sampah kat umah semata2. aku tau tahap kerajinan aku. hahahaha..!

    mazlan - baik lu carik pelindung lu pulak. gua nak hentak lu sesiku dua..!

    ReplyDelete
  8. agak ok jugak sbnrnya dia bersarang di tepi cermin kete kau. kete aku dia siap bersarang dalam aircond. sekali bukak, hamek kau bersembur semua keluar! (terus fobia sampai skrg..iskk.. )

    ReplyDelete
  9. landaklaut - abestu skang ni kete ko pakai kipas ke?? hahahahaha..!!

    ReplyDelete