December 25, 2008

Kelas Bahasa Bersama AripSamat


Wikipedia : Pedagogi - kajian mengenai pengajaran, khususnya pengajaran dalam pendidikan formal



.....................................................................


Rabu. 10:30pm.
Astro Channel 502 - Bernama TV.
Rancangan - Hello Malaysia.
Tak sengaja aku tekan.
Bersama AripSamat yang lagak normal.

Topiknya tak sempat tengok. Tapi sangkut laa.
Diskusi tentang pembelajaran Bahasa Inggeris dalam Sains dan Math di sekolah.
Bestnya sebab dua2 panel bantai kerajaan. (hahahahahahaaa..!!)
Quote paling best (aku ingat2 tak ingat je nih...) :

"Ini satu laknat bagi bangsa Melayu. Sejak 1967, 30-40 tahun lalu orang Melayu dididik dalam bahasa mereka. Mereka berjaya menjadi doktor, profesor, malahan angkasawan. Hinggalah tahun 2000, di mana bahasa Inggeris diwajibkan dalam banyak sektor. Ramai yang gagal lepas UPSR sebab Bahasa Inggeris. Ramai yang menganggur lepas SPM sebab Bahasa Inggeris. Ramai yang menganggur lepas pengajian sebab Bahasa Inggeris. Ini adalah satu jenis pelaknatan. Laknat untuk orang2 Melayu..."


"Kita kena lihat balik pedagoginya. Kaji balik keputusan kerajaan ini..."




AS : Pedagogi. Lama tak dengar sial.

Aku : Aku pun pernah dengar gak.

AS : Dulu2 laa. Zaman2 sekolah dulu.

Aku : Pedagogi tu apa a?

AS : Tak tau. Kalu doggie tu aku tau laa...

Aku : Pundek..!!!!!!!



.

6 comments:

  1. Pedagogi..hmm.....ape tu ek? hehehehe :p

    ReplyDelete
  2. Pedagogi tu kawan2, 'cara/metod penyampaian isi pelajaran'. Itu yang aku pahamlah. Eheh.

    ReplyDelete
  3. aim-a - tak alert nih.. haih..!

    atiqah - whoaa.. yg ni terer.. huhuhuhu..!!

    azrie - yg ni pulak.. kekunengan.. haih..!!

    ReplyDelete
  4. darabdua - gua kadang2 siyes beb! huhuhuhu...

    ReplyDelete