December 3, 2008

Sarapan Di Mana?

Kalu keje malam paginya memang aku akan bekpes dulu. Biasanya.
Pagi kena complete beb.
3 port pilihan - Kafe opis. Nasi dagang Tmn Melawati. KayuHijau
a.k.a Greenwood.

Tadi kat KayuHijau.

Ada satu meja kosong. Aku duduk.

Tiba2 sorang pakcik datang. Duduk jugak.

Terus hirup teh tarik yang aku tak perasan pun ada atas meja tu.

Sedut rokok.


"Hisap rokok?" tanya beliau.


Aku anggok.

"Bawak bas ke pakcik?" try nak ice breaking. Padahal dia dah terang2 pakai baju RapidKL.

Dia anggok.

"Orang mana?" beliau nak tukar topik.

"Terengganu." bab ni aku tak pernah tipu.


"Ooo...bagus ye Terengganu sekarang."


Hehehe.. pasal ni la aku berkata2 benar. Ramai org aku jumpa kata mcmtu.
Sama ada nak amik ati ataupun negeri aku memang nice aku tak tau.

"Dato' Ahmad bagus kan?"

"Urmm...ok laa sikit drp yg dulu. Sikit laa." aku try tak bagi jawapan 'menyokong kerajaan'.

"Ishh...bagus la pakcik tengok sekarang. Kalu bawah Pas dulu lain sangat."

Huh...! Kompom. Berlaga angin.

Layan je. Sambil diam. Demokratik kan
aku?

Lebat gak sembangnya. Daripada MB-Sultan Mizan-anakanda baginda-YDPAgong-Sistem Raja Berpelembagaan-Kit Siang-PKR-DAP-bla..bla..bla..

Aku layan lagi.
Iyakan mana2 yang betul.


Sorang lagi pakcik drebar datang.


"Tak gerak lagi ke?"


"Pukul 8. Alaaa.. lambat lagi. Tu ko tengok jam. Baru 6:20." sambil tunjuk jam dinding yang jarum saatnya berlari setempat. Walhal dah 7:55am.


Sambung cerita lagi. Ujan-banjir-sesak-jem-sakit mata-pencemaran-hospital-bla..bla..bla..


Habis teh tarik beliau gerak.
Naik bas.

Aku habiskan sisa2 roti kosong dengan telur kampung separuh.


Abis makan. Sesambil tunggu duit be
len aku tengok bas baru beredar.
Tengok jam. 8:25am.
Huh.. no wonder laa pengangkutan awam kat Malaysia ni sangat pilu.

"Sultan Mizan tu boleh laa jadi Agong lagi sekali. Dalam 2032 nanti..."


.

9 comments:

  1. apsal tak bagitau pakcik driver tu jam rosak. adehh! (ataupun pakcik driver tu dah tau,saje buat² tak tau.hehe..)

    ReplyDelete
  2. oo..Orang Ganu ye..samelah ngn kakak ipar kita..jum makang ABC Fradoo..hehehe

    ReplyDelete
  3. wah2 sembang ngan org tua lg..kalo
    penumpang bas tanya napa dia lmbt, dia petik
    la nama paiseh..hahaha..senang kan

    psst: pasal politik ni kita layankan aje,kang xpasal2 gadoh plak..

    ReplyDelete
  4. tq bro for salam singgah blog sy jg...hihi..i will follow bro....;-)

    ReplyDelete
  5. bakpe dok ajok pok cik drebar tu bowok bas 'wakaf bergerok' kat bandaraya kuala tranung.

    haha.

    .

    ReplyDelete
  6. misya - salam..salam.. n salamat eid adha.. n tq kembali.

    penyubiru - sila lijat jam dalam gambar. semua tau jam tu rosak.hahahaha..!!

    erina - huh.. ai akan try lagik..

    mazlan - aku tak berslah..huhuhu..

    keri - hakhakhak..! aku lupa nak tanya da...

    ReplyDelete
  7. Ko letak hidden kamera celah ampit eh?

    ReplyDelete
  8. jgn kt yg ada driver je lmbt.yg xde driver pn slalu lmbt cm komuter..uhuhu...

    ReplyDelete