December 17, 2008

Sinaran Passport Keterujaan

Hari ni training.
Selepas 5 bulan aku juin ini kompani.


Aku dikire senior nombor 2.

Sebab NuruddinYazid yang senior lebih setahun drp aku pun kena juin jugak.

Yang lain sume newbies. Staf baru.

So agak bushan. Segala2 fundamental.

Nak naik mental instructor - Incik Azali. Ada jugak sekor yang bebal. Sangat bebal.
(tapi aku bukan nak ngumpat pasal diorang.aku dulu pun bebal macam tu jugak!)


Tengah2 ralit tengok aksi pandir mereka beramali...


NY : Nip. Ncik Man suruh call dia balik.


Aku : Aaa..?? (chuak sikit...kalu boss call misti aku saspek misti ada ralat. aku buat keje bukan proper sangat) Bile?

NY : Skarang la. Cepat.

Aku : Err.. Aku takde nombor dia la. Ko ada? (try ngelak dan ngelat)


NY : 01*-#%^@*&{>

Aku : Ok (hampa + takod2)



Tekan butang memanggil. Tak abis lagi tone pertama...


Boss : Encik Anip...

Aku : Ye Ncik Man. Ada apa...


Boss : Ngkau ada paspot tak?

Aku : Erkk......... (gamam) Intenasyenel paspot?

Boss : Ye laa. Nak anto ko gi China ni. Training. Huawei.

Whoaaaa....!! Sungguh teruja aku (perlu kah?) - ke luar Malaysia jugak.
Terbayang2 - Lin Dan, Olimpik, panda bear, chopstik, tembok, mata sepet, babi...

Melamine...! Aku datang...!!!!


...................................



Sebenarnya aku blom ada paspot lagi.

Ada sesape nak ajar aku cemana buat? Atau nak tolong bayarkan?

Dengar2 lahap jugak kena hulur.

Bajet dah tahap ICU nih. Cik Sona dah mark up. Banyak.

Haih.....


Cik Sona kat klinik. Semalam.
(tiada kaitan dengan keterujaan ini)

11 comments:

  1. kau pegi bawak 2 salinan surat beranak, 2 salinan IC, gambar passport 4 keping, duit RM300

    pegi bawak semua tu ke pejabat imegresen terdekat. siap.

    kat mana pejabat imigresen tu, bole google ja.

    ReplyDelete
  2. Wisma Sri Rampai. Seberang Esso yang ade Ayamas.
    Pergh, gempak siyut. Ko memang legend VWM.

    ReplyDelete
  3. komen pertama diatas adalah benar. kos visa aku aku tau la. tapi bukankah seme tu bleh diclaim.

    ReplyDelete
  4. ke china
    starter pack =pasport (rm300)<--bg yg takde
    china visa = rm 80 multiple entri for 1 year
    = rm 50 double entri
    = rm 30 single entri

    ReplyDelete
  5. Hah. Aku nak kirim tembok besar China satu!!

    ReplyDelete
  6. kirim salam kat lin dan...hensem weh...ade gaye :D

    ReplyDelete
  7. wah2 best kemahen..huawei ke?
    equipment tu xdak la kat unit aku..
    xde marconi ke kat china..ahaks..
    kalo x, bole aku join..*jeles*

    ReplyDelete
  8. tak rugi buat paspot nie. tambah lak kalau selalu travel. tak silap aku 300 kot skrng? tiba2 nyampuk kan.. aku bloghop. salam kenalan.. :D

    ReplyDelete
  9. betul2~! 300! Aritu aku buat..sebab nak msk keje baru kene g training ke pilipin katenye..

    dan dan..xjadi..!
    ceh! rugi 300 aku!

    ReplyDelete
  10. It4Ch1 - ok.. ok.. ok.. a'ah. orait.. paham boss! terima kasih...!

    azrie - legend? kire2 taraf p.ramlee ke apa??

    penyubiru - claim kat engkau je.. bleh??

    oyett - oooo... ok. lu dah slalu ke sana ke??

    atiqah - tengok la kalu muat bawak dlm flight..

    aim-a - lin dan an2 je tak kenal engkau kang...

    mazlan - makoni? makaroni? apa alat ko pakai weh??

    mya - sama dengan laa tebiat kite.. suka hop hop hupp..!! huhuhuhu.. btw salam gak.!

    silent princess - lol... aku dah ada rasa syak skit neh.. kalu kena kat aku sok2 engkau yg aku carik dulu!

    ReplyDelete
  11. kemain lagi lu nak gi merendek ngan amoi2 eh!
    haha~

    ReplyDelete