October 7, 2009

Isteri Gua Dari Masa Depan - Siri II

.

Malam itu gua sangat penat. Kerja namblas jam dari terbit fajar hingga terbit isyak. Takde can langsung gua nak tido. Mengulor je sikit2. Lepas keje gua kena gi Shah Alam. Kakak gua sama abang ipar paksa berkunjung ke umah dia sambil makan nasik. Dah lama sangat gua tak jenguk dia katanya. Padahal raya baru dua minggu.


Sampai umah dia, mata dah nak katup. Abang ipa tadek. Kerja pesen gua jugak. Tapi adik wanita gua ada tengah jadi barang permainan anak2 buah gua. Gua golek2 atas sofa.

Tengah2 sedap high duk layan ngantuk, kakak gua jerit suruh tengok-tengokkan tomyam atas dapur. Dia dalam bilik ada urusan anak2 dengan adik wanita gua. Nak je gua mengesot dari ruang tamu ke dapur sebab kepenatan. Tapi bimbang kena tuduh hantu Korea pula. Gua jalan slowtalk...

Sampai kat pintu dapur, gua nampak ada sosok wanita tengah kacau2 tomyam dalam periuk. Tak berapa nak tinggi. Rambut ikal mayang paras bahu. Pakai long sleeve ngan skirt labuh. Kulit tangan kuning2 ciku. Bau daun limau purut mengusik kalbu. Gua kaku kat pintu...

"U dah lapar ke?" beliau bersuara tanpa gua nampak batang hidung.

"Pehh! I-U.. Urban. Adakah..." gua try2 nak flashback.

"Ni I dah taruk carrot ekstra dalam tomyam ni. I tau U suka carrot. Lepas makan nanti gi mandi then solat tau. I tau U biasa solat kat umah daripada kat ofis. Next week rokok naik harga lagi. So sesuai sangat laa kalau U nak berenti skang." panjang lebar dia punya cakap.

"Errr.. U ni sape..?" gua buat2 takut bertanya.

"I wife U dari masa depan."

Gua pause kejap. Nak marah ke nak bingung ni... "Jadi U laa yang call I malam tu..?"

"Satu lagi, jangan emo lebih2. Tak payah selalu sentap2. Tak baik untuk hubungan. Masa kita tak lama..." dia sambung membebel tanpa jawab soklan.

"Achik!! Tolong ambik botol susu kakak dekat sinki tu.." kakak gua jerit dari dalam bilik. Gua laju2 ambik botol susu bawa ke bilik nak keluar dari sudut bunian. Darah dah naik ke kepala. Kembang kuncup rasa dia.

"Errr... ko ada upah tukang masak ke kak..??" gua hulur botol susu sekali dengan kata tanya.

"A'ah. Kau laa. Dah.. gi kacau tomyam nu. Kering kang."

Gua gegas2 ke dapur. Kosong. Tinggal tomyam je tengah menggelegak. Gua slowkan api. Ambik sudu. Gua kidnep satu udang.

Hark.. ptuih!!
Hanyir. Belom masak..

Apa punya perangai la. Lauk tak masak lagi suka2 je dia blah.
Teruk pompuan kan..??

31 comments:

  1. ehem..woi woi..mne de pmpuan teruk? lu la..akak lu suh kacau je,sape suh kidnep udang tu...hahahh...
    isteri masa depan lu sje nk kenekan lu..hahaha..

    ReplyDelete
  2. wowi.
    misterius. hihi. tapi bagus nasihat dia tu.

    ReplyDelete
  3. naseb baek ku xpandai masak..
    lagi 0k kn dari p0mpuan yg pesen masak..pastu tinggal2 ni..ha3

    ReplyDelete
  4. ceh from the future tapi duk bau limau purut. podahhh.
    cuba mimpi bini jadi terminator ke. shape shifter ke. walaweh.

    ReplyDelete
  5. ilusi tu ilusi.

    perempuan. biasa lah

    ReplyDelete
  6. ooo u suke carrot eh?

    hahahaha..sempat jek sambung mimpi aritu ek.

    ReplyDelete
  7. pointnya ialah future wife u tak brape khatam bab memasak,ahaha

    ReplyDelete
  8. Aminah...

    sah2 la lawa...mana ada lelaki yang perempuan imaginasinya tak lawa...hehe...

    ReplyDelete
  9. Gile ah bau limau purut..cm ru pas mndi wajib
    dulu2 je ha..
    Tp gagal la future wife lu bro..masak x bape
    pass...
    Hahaha..
    hape la tido siang pn leh mimpi..

    ReplyDelete
  10. teruk btol imhaginasi ko paiseh. kawenla cepat

    ReplyDelete
  11. meter kesangapan dah mencanak naik ni..


    hahaa..

    ReplyDelete
  12. tu namenye kau yang mngantok lelebih.perasan plak de nampak pompuan lah ape lah

    pastu mamai. mkn udang belom masak. hahahaha bengong gile!

    ReplyDelete
  13. lepas ni berebut2 la awe3k2 yang gilakan lu kat fesbuk tu bagi keret kat lu seh.

    hahaha~

    ReplyDelete
  14. lu jadi gay je lah paiseh kalu dah benci sangat dekat pempuan...malas gua nak tegur lebih-lebih...

    ReplyDelete
  15. perggghhh...
    paisehh
    gile besar angan2 ko..hahaha

    ReplyDelete
  16. lu ni.
    lu nak gua carikkan ke bini?

    ReplyDelete
  17. hah lu kawin nnt wa mahu tempat VIP ade lauk tomyam kangkung.

    ReplyDelete
  18. ni cite lame paiseh... tapi ponpuan teruk kan??

    ReplyDelete
  19. achik...achik...kuat berangan ko nih! pergi la kawen cpt2 skit. kang parah nnti..

    ReplyDelete
  20. hoi.
    bajet cerita bunian ar ni.
    kemaruk nora danish betol.

    ReplyDelete
  21. puang yg teruk or laki yg mkn udg mentah yg teruk???

    ~silent reader~

    amacam mcm bunian x???

    ReplyDelete
  22. masakan seorang perempuan...huhuhu..

    ReplyDelete
  23. satu rumah dah ade blog... jgn smpai kite bertanye kabar dari blog je. kdg2 teknologi menjarak kan yg dekat...

    ReplyDelete
  24. kalu ikut kan cerita Greys anatomy.. bile ko berhalusinasi tuh maksudnya dah ada tumor skit kat otak kiri.. heheheheh... cube cek kat damai service...

    ReplyDelete
  25. kakuna - blom kawen dh gurau kasar. nak kawen ke tak ni..??

    cacah - insan yang baik akan ikut nasihat yang baik2..

    zara - woooshh.. gua elak~

    sharamli - nasib tak baik laa asben lu

    citahrudin - kejap apa.. tak kluar2 sampai ari ni~

    izreena - kalu terminator macamana gua nak berzuriat weyh!

    aizuddin - pelik kan pompuan ni...??

    naddy - ni bukan sambungan. episod baru.

    azie - tak baik kutuk2 isteri orang~

    aminah - cantik luar dalam~

    ReplyDelete
  26. patung - buku cakap impian itu indah~

    lily - lu mandi junub pakai limau purut ke..?? macam kena santau je...

    speedrider - teruk hari ni.. indah esok hari..

    stingray - rindu ngan sangap tu sama ke..??

    kureen - kadang orang cerdik kena bengong juga. baru normal.

    macha - lu nak berapa persen..??

    jo - gua tak benci pun. cuma otak gua kucar kacir nak paham..

    azzaliena - mana ada besar pun.. biasa2 saja..

    famia - maaf. gua belom desperet nak housewife.

    yob - tomyam kangkung tadek. kalu lu nak pelangkung banyak. sekarang pun boleh.

    ReplyDelete
  27. hanie - tu bau ketiak lu.

    dzul - mana lu tau cite lama..? gua pun tak tau betul ke tak gua cerita ni. ahhaaa!!

    jajazuzu - biar la gua nak berangan. bulih jugak wat entry..

    keri - gua tadek masa nak layan citer tu. nora danish dah warning gua suruh tengok. jangan kabor kt dia deh~

    anonymous - manusia.. misti laa ada silap. bukan nabi~

    triple x - gua pun tak tau dia perempuan ke jin..

    singular - nanti gua kenalkan. kalu baru satu entry nak kenalkan wat mende dok..?

    cik zura - tumor je. ajal maut di tangan tuhan~

    ReplyDelete