October 31, 2009

Dan Jugak Dua Puluh Entry Bulan Ni

.


Rabu itu hari gua balik kampung. Perjalanan terus menerus dari Kolumpo ke Terengganu memakan masa empat jam lebih sikit gua buat. Dengan hanya berbekal sebotol air mineral besar dan tiga pat bungkus makanan ringan, gua ibaratkan jaraknya hanya antara Melawati ke Greenwood. Macam Copin selalu buat. Lu orang bulih imajin sendiri gua punya penat stended apa. Penat memfokus kepada cara pemanduan dan perempitan secara intifada. Juga nak konsentret ke scene memotong. Nak2 di jalan persekutuan sepanjang Jerangau - Jabor. Thrill tak patut. Sebastian Loeb pun belum tentu bulih champion kalu main rally kat situ.


Sampai rumah agak2 sebelum jam lima, gua terus on ke dapur. Korek periuk cari nasik. Saki baki lauk gua kikis sampai haus periuk. Kasi lepas semua serakah lapar kat perut. Tengah2 sedap mentekedarah, mak gua balik dari ambik adik lelaki gua dari sekolah. Gua salam tangan kiri. Sambung scene makan2 secara kebulur.

"Zaidi kawin ari tu macamana mak? Sume beres..?" gua kasi ice breaking bertanya pasal scene kawin2 kazen gua seminggu lepas sambil mengunyah. Gua tau tak elok becakap sambil makan tapi tak elok juga kalu tak bertegur sapa dengan orang tua.




















"Dah kamu bila lagi?" lain benor jawapan mak gua kasi.

Gua syak mak gua tak pass subjek Bahasa Melayu laa time dia sekolah2 dulu.

21 comments:

  1. dia dah bunyiiiii daahhhh.....




    hahahahaha...

    ReplyDelete
  2. jangan lupa jemput gua arr seh...

    ReplyDelete
  3. alaaaaaaa

    malu2 plak nak jawab....

    hahaha~

    ReplyDelete
  4. Ya Allah ya tuhanku,pertemukanlah jodoh en.hanif karim ni dgn org yg sebaik-baik manusia..
    Amin...


    =)

    ReplyDelete
  5. lu mmg da xbley elak da soklan 2,bro..
    kawen je le..mak lu pn nk gak menantu terkini..

    ReplyDelete
  6. baru sampai mak lu da tny bile lu nk balik kl?dahsyat

    ReplyDelete
  7. kata bulan doblas nak kawin!

    ReplyDelete
  8. pass la. mak lu top student.

    lu yang tak reti jawab. pass tak?

    ReplyDelete
  9. p laa cari calon en paiseh oooi...

    jgn memilih nooo

    ReplyDelete
  10. bila dah sampai seru mak! heuheuhu.

    ReplyDelete
  11. meh gua on behalf lu... jawapan nyeee... lagi 2tahun!!! lu cakap kat gua...huhuhuh~~ (terpesong bg persoalan tu) wei..mane kropok lekong gua oder ngan lu??? :P

    ReplyDelete
  12. betul2....
    hehehe

    mak lu amek BI kot..

    ReplyDelete
  13. kuang kuang kuang..hohoohoho..hahaha..soklan cepucemas mak lu kasi..padan muka ;p

    ReplyDelete
  14. naddy - gua tak jawab. tak baik becakap sambil makan~

    periperi - syuh.. syuh!! gi kawen nu. hahahaa!!

    jo - nak jemput apa?? lu mari kolumpo ke..??

    macha - apa komen lu macam gadis sangat ni woi!!

    zie - fuh!! tenang sket jiwa gua baca. mekasih. rasa nak belanja jagung manis je.

    nabil - hek elleh. biar aa~

    ries lee - tolong laa pnggil tok kadi~

    lily - nanti gua suruh adik gua kawen laju2..

    oked - mak gua memang dasyat. macam enot~

    asan - bukan bulan dua belas. gua kabor dua ribu dua belas~

    ReplyDelete
  15. yob - patut laa slip result spm dia ilang. lu jumpa kat mana?

    niena - gile tak memilih. takkan stended2 halimah jongang pun nak gua sapu kut~

    chempaka - agak klise laa jawapan lu. try alter sket kasi nampak urban~

    copin - terajang nak tak..?? terajang~

    kimisai - tak penah pulak gua dengar dia spiking eropah kat umah~

    erina - ah. ta rebel langsung gua nak cemas2. makan nasik lagi berkhasiat~

    ReplyDelete
  16. Amin! hehehe..klw lu wt entry kawin, org dok doakan lu cpt kawen je..heheheeh...tgk2 bulan depan, entry lu btunang..ahahahah...baru true..!!

    ReplyDelete